درخواست تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان شورای شهر از سوی یکی از اعضا
درخواست تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان شورای شهر از سوی یکی از اعضا

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه از دستگاه محترم قضا خواستار تسریع در روند پرونده و تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان هستیم، گفت: ای کاش قبل از صدور حکم این مسائل رسانه‌ای نمی‌شد. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس، ایران آهور در نطق پیش از دستور جلسه ظهر امروز شورای شهر تبریز با […]

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه از دستگاه محترم قضا خواستار تسریع در روند پرونده و تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان هستیم، گفت: ای کاش قبل از صدور حکم این مسائل رسانه‌ای نمی‌شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاری فارس، ایران آهور در نطق پیش از دستور جلسه ظهر امروز شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه مشخصا ریشه فساد در پنهان کاری است، اظهار داشت: بر این اساس لازمه مبارزه با فساد ایجاد شفافیت است و این شفافیت را ابتدا از خود شورا آغاز کنیم.

وی افزود: نباید شورا به خودی و غیرخودی تقسیم شود و تصمیمات نیز باید در حضور و با مشارکت همه اعضا گرفته شود نه پشت پرده و با مشارکت تعدادی اندک!

عضو کمیسیون عمران با ابراز این نکته که مجموع شرایط پیش آمده شایسته و برازنده شهرمان نیست، گفت: حیثیت و هویت شورای شهر و شهرداری زیرسئوال رفته و این روزها صحبت‌های مختلفی در این موارد می‌شنویم.

وی ادامه داد: یکی می‌گوید، چرا شاه دزد را نمی‌‌گیرند دیگری هم معتقد است اعضای دیگری از شورا با وثیقه آزاد شده‌اند و این در حالی است که برای بیشتر مردم این سئوال ایجاد شده است که ملاک واگذاری سمت و منصب در شهرداری چیست و چگونه است که کسانی می‌توانند در شهرداری تبریز به دلالی پست و سمت بپردازند؟

آهور تاکید کرد: در این میان جواب ما هم بی‌خبری است از طرف دیگر هم بعضی‌ها در این میان از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به این نکته که به ما گفته شده است در این موارد مصاحبه نکنیم، گفت: حتی اگر ما مصاحبه نکنیم چگونه می‌توان جلوی شایعات را بگیریم آن هم در شرایطی که دستور صریح دین ما به حفظ آبروی افراد است.

وی با تاکید بر اینکه از دستگاه محترم قضا خواستار تسریع پرونده و تعیین تکلیف بازداشت‌شدگان هستیم، گفت: ای کاش قبل از صدور حکم این مسائل رسانه‌ای نمی‌شد.

عضو شورای شهر تبریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به رئیس شورا تاکید کرد: مسئول پیگیری نامه‌های اعضا کیست؟ وقتی بنده ۵ ماه است که گزارش وضعیت تطبیقی ضوابط تشکیلاتی شهرداری را کتبا درخواست کرده و جوابی نگرفته‌ام از چه مجرایی باید پیگیری کنم؟

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا تذکرات اعضای شورا به شهرداری منعکس می‌شود یا نه تاکید کرد: ما فراموش نکرده‌ایم که چگونه صورت مسئله بیان تذکرات را در صحن پاک کردید؟ چرا باید جلسات تذکر ماهانه و آن هم به صورت غیرعلنی برگزار شود؟

آهور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با انتقاد از وضعیت نابسامان آسفالت خیابان‌ها و معابر گفت: واقعا با این وضعیت می‌خواهیم به پیشواز تبریز ۲۰۱۸ برویم؟

وی با ذکر این سئوال که در مسائل شهری چه کسی مسئول رسیدگی و اصلاح چاله‌ها و چوله‌های شهری است، گفت: واقعا مسیر عبور و مرور مدیران ما چیست، نکند از مسیر هوایی تردد دارند که از وضعیت گذرها خبری ندارند.

وی ادامه داد: سال گذشته به شهرداری تذکر دادم ما نهضت آسفالت شما را نمی‌بینم ولی وی به جای پاسخگویی توجیه کرد که ما مسئول این نیستیم شما نمی‌بینید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نظارت از مهم‌ترین وظایف شوراست، گفت: وقتی شهردار می‌گوید «با بازدید از پروژه‌های عمرانی و یا از طریق آیتا (سامانه الکتریکی نشان دهنده سرعت پیشرفت پروژه‌های شهرداری) نظارت کنید» به این سئوال هم جواب دهد که برای نظارت چگونگی هزینه کرد بودجه با این روش‌ها می‌توان نظارت کرد؟ پروژه‌های عمرانی در پیش چشم هستند و تمام ایراد و اشکالاتشان معلوم است اما اینکه پایان کار یک ساختمان در شهرداری یک سال طول می‌کشد را از کجا می‌توانیم پیگیری کنیم آن هم وقتی صدای این افراد به جایی نمی‌رسد؟