دانشگاه تبریز در رشته ترکی آذری دانشجو می پذیرد
دانشگاه تبریز در رشته ترکی آذری دانشجو می پذیرد

دانشگاه تبریز در رشته ترکی آذری مقطع کارشناسی از مهر ۹۵ دانشجو می پذیرد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تبریز از مهر ماه سالتحصیلی ۹۶-۹۵ از بین متقاضیان در مقطع کارشناسی رشته ربان و ادبیات ترکی آذری تعداد ۴۰ نفر در […]

دانشگاه تبریز در رشته ترکی آذری مقطع کارشناسی از مهر ۹۵ دانشجو می پذیرد.
به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر محمدرضا پورمحمدی، با اعلام این خبر گفت: دانشگاه تبریز از مهر ماه سالتحصیلی ۹۶-۹۵ از بین متقاضیان در مقطع کارشناسی رشته ربان و ادبیات ترکی آذری تعداد ۴۰ نفر در دوره روزانه و نوبت دوم دانشجو جذب خواهد کرد.
رییس دانشگاه تبریز با اشاره به سابقه این امر در دانشگاه تبریز افزود: قبلا گروهی از متخصصان سرفصلهای آموزشی این رشته را بصورت پیسنهادی تدوین نموده بودند. همچنین چندین سال است که درسی با این موضوع در دانشگاه به صورت اختیاری ارایه و تدریس می شد که امسال به رشته ای مجزا تبدیل می شود.
وی افزود: باتوجه به سابقه دیرینه و درخشان آذربایجان در اسلام و ارادت به ائمه و اهل بیت در این دیار و نیز ادبیات غنی آن، قبلا سر فصل دروس‌ این رشته از سوی دانشگاه تبریز تدوین و به وزارت علوم پیشنهاد شده بود که با بازنگری و اعلام وزارت می تواند اجرا شود.
وی خاطر نشان ؛ کد رشته ‌محل زبان و ادبیات ترکی آذری در دفترچه انتخاب رشته و نیز در ویژه‌نامه سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است تا داوطلبان بتوانند برای پذیرش در این رشته اقدام کنند.