خیران عنایت ویژه ای به کودکان بی سرپرست داشته باشند
خیران عنایت ویژه ای به کودکان بی سرپرست داشته باشند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به همراه مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی و جمعی از خبرنگاران از شیرخوارگاه احسان تبریز بازدید کرد. به گزارش قلم پرس، محمدصادق پورمهدی در این بازدید خواستار حمایت بیشتر خیران از این مجموعه شده و گفت: امیدواریم مردم توجه ویژه ای به دستگاه های خدمت رسان به ویژه بهزیستی داشته و […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی به همراه مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی و جمعی از خبرنگاران از شیرخوارگاه احسان تبریز بازدید کرد.

به گزارش قلم پرس، محمدصادق پورمهدی در این بازدید خواستار حمایت بیشتر خیران از این مجموعه شده و گفت: امیدواریم مردم توجه ویژه ای به دستگاه های خدمت رسان به ویژه بهزیستی داشته و از نزدیک شاهد تلاش این افراد باشند که در این صورت انگیزه خوبی به تلاشگران این حوزه می دهند.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: خیران می توانند عنایت ویژه ای به بهزیستی داشته و در راستای رفع برخی نیازهای مادی این کودکان قدم بردارند و یا برای قبول فرزندخواندگی اقدام کنند تا بهزیستی با بررسی شرایط آنان و در صورت احراز صلاحیتشان کودکی را به آنان بسپارد.

محسن ارشد زاده مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید اظهار داشت: تا پایان سال ۹۴ حدود هزار و ۳۳۰ کودک تحت حمایت بهزیستی استان قرار گرفته اند که ۳۰۰ نفر از آن ها در ۲۱ خانه بهزیستی نگهداری شده و بقیه نیز با پرداخت کمک هزینه های لازم به اقوام و خویشاوندان سپرده شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به ضرورت احداث خانه های نگهداری کودکان در شهرستان های استان گفت: با این کار تمامی مردم استان در این کار خداپسندانه دخیل خواهند شد چرا که این خانه ها بیشتر با کمک خیران به کار خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد: این کودکان بیشتر نیازمند محبت و توجه هستند چرا که برخی از نیازهای مادی آن ها توسط خیران برآورده می شود.

ارشد زاده با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ خانواده در نوبت گرفتن فرزند از این مراکز هستند، گفت: شرایط این خانواده ها در دست بررسی بوده و در صورت احراز صلاحیت لازم کودکان به آنان سپرده می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: برای فرزندخواندگی، خانواده ها باید شرایط لازم از جمله وضع مناسب اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و برخی مسایل دیگر را دارا باشند.