خط  ریلی قطار جلفا-نخجوان برای احیای ترانزیت بین المللی
خط  ریلی قطار جلفا-نخجوان برای احیای ترانزیت بین المللی

[ad_1] مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اولویت منطقه مبنی بر فعال‌سازی پل خداآفرین و احیای قطار جلفا-نخجوان برای احیای ترانزیت بین المللی گفت: در حوزه ریلی تاکید بر باز شدن خط ریلی جلفا- نخجوان- ارمنستان- گرجستان و روسیه داریم که قطعا مزایای بالایی را به دنبال خواهد داشت. همچنین از سوی دیگر تقویت […]

[ad_1]


مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید بر اولویت منطقه مبنی بر فعال‌سازی پل خداآفرین و احیای قطار جلفا-نخجوان برای احیای ترانزیت بین المللی گفت: در حوزه ریلی تاکید بر باز شدن خط ریلی جلفا- نخجوان- ارمنستان- گرجستان و روسیه داریم که قطعا مزایای بالایی را به دنبال خواهد داشت. همچنین از سوی دیگر تقویت محور نوردوز نیز مورد توجه است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز با مدیرعامل و برخی مسئولان منطقه آزاد ارس در محل اتاق تبریز با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه در حوزه های مختلف اظهار کرد: این منطقه آماده به کارگیری تمام ظرفیت های خود برای افزایش تجارت و تعامل با کشورهای همسایه است و تجارت بخش مهمی از فعالیت های منطقه آزاد ارس را در برمی گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اولویت منطقه مبنی بر فعال‌سازی پل خداآفرین و احیای قطار جلفا-نخجوان برای احیای ترانزیت بین المللی گفت: در حوزه ریلی تاکید بر باز شدن خط ریلی جلفا- نخجوان- ارمنستان- گرجستان و روسیه داریم که قطعا مزایای بالایی را به دنبال خواهد داشت. همچنین از سوی دیگر تقویت محور نوردوز نیز مورد توجه است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس  با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد کارگو و مزایای آن گفت: در صورتی که شاهد تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا در منطقه باشیم، محصولات می تواند از طریق کارگو صادر شود.

کیانی همچنین با استقبال از پیشنهاد بخش خصوصی برای ایجاد زمینه های لازم نسبت به ورود به بازار نخجوان، آمادگی منطقه برای این موضوع را اعلام کرد.
 
سید یوسف حسینی، عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز نیز در این جلسه بر لزوم حل مشکلات بخش تزانزیت و همچنین گمرک جلفا تاکید کرده و رفع این مشکلات را گام مناسبی برای ورود تجّار و سرمایه گذاران به منطقه دانست.

سونیا اندیش، عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان اتاق تبریز نیز با تاکید بر حل مشکل تردد خودروهای پلاک ارس گفت: در این راستا می توان شاهد تردد کامیون های با پلاک ارس در داخل کشور و همچنین حمل و نقل کالا به خارج از کشور برای حل مشکلات حمل و نقل و ترانزیتی تجّار باشیم.

انتهای پیام/


[ad_2]