خطای نیروی انسانی در بروز این سانحه مسلم است / پیام اشتباه مسئول کنترل دلیل حادثه
خطای نیروی انسانی در بروز این سانحه مسلم است / پیام اشتباه مسئول کنترل دلیل حادثه

معاون فنی و مهندسی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهمترین دلیل سانحه روز گذشته برخورد دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان، نیروی انسانی است، گفت: به قطار سمنان- مشهد دستور داده شده سیستم ATC (سیستم کنترل هوشمند قطار) را خاموش کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایلنا، مازیار یزدانی، اظهار […]

معاون فنی و مهندسی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مهمترین دلیل سانحه روز گذشته برخورد دو قطار مسافری در ایستگاه هفت‌خوان، نیروی انسانی است، گفت: به قطار سمنان- مشهد دستور داده شده سیستم ATC (سیستم کنترل هوشمند قطار) را خاموش کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایلنا، مازیار یزدانی، اظهار داشت: همانطور که معاون زیر راه و شهرسازی اعلام کرد جریان سانحه ریلی گذشته و برخورد دو قطار سمنان- مشهد و تبریز- مشهد حد فاصل ایستگاه های گرداب و هفت خوان به دلیل پیام اشتباه مسئول کنترل به قطار سمنان – مشهد بوده است.

وی افزود: تحلیل اولیه از علت سانحه اعلام شده است و تحلیل ثانویه تا دو ساعت دیگر از سوی کمیسیون عالی سوانح ریلی که الان با حضور وزیر راه و شهرسازی در حال برگزاری است، اعلام می شود.

معاون فنی و مهندسی  راه آهن با بیان اینکه خطای نیروی انسانی در بروز این سانحه مسلم است، گفت: وقتی قطار تبریز – مشهد به دلیل شرایط جوی متوقف می شود، چراغ قرمز بوده اما مسئول کنترل که شیفت را تحویل گرفته بود به قطار سمنان- مشهد اعلام می کند که   ATC  سیستم کنترل هوشمند قطار را خاموش و حرکت کند و گرنه این سیستم مانع از برخورد دو قطار می شد.

یزدانی با اشاره به برخورد با عاملان این سانحه ریلی، گفت: سه تن از ماموران راه آهن شب گذشته در دادسرای نیابت شاهرود مورد بازجویی قرار گرفتند و برای ادامه تحقیقات در راه آهن شاهرود به صورت تحت الحفظ در حال بازجویی هستند.