خدمت به قرآن و اهل بیت سرلوحه برنامه‌های فرهنگی استان است
خدمت به قرآن و اهل بیت سرلوحه برنامه‌های فرهنگی استان است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که گسترش فرهنگ قرآنی، از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: خدمت به قرآن و اهل بیت سرلوحه برنامه‌های فرهنگی در استان خواهد بود. دکتر اسماعیل جبارزاده پنج‌شنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی در تبریز، اظهار داشت: خدا را شاکرم که […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که گسترش فرهنگ قرآنی، از بهترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است، گفت: خدمت به قرآن و اهل بیت سرلوحه برنامه‌های فرهنگی در استان خواهد بود.

دکتر اسماعیل جبارزاده پنج‌شنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی در تبریز، اظهار داشت: خدا را شاکرم که در ایام معطر به بوی فاطمی، میزبان خادمان شهدا از جای‌جای ایران اسلامی در تبریز هستیم.

وی افزود: مفتخریم که دو سال پی‌درپی در اسفند ماه و در آستانه ایام فاطمیه، میزبان برنامه‌های قرآنی هستیم و معتقدم که چنین برنامه‌هایی قطعا اثر ماندگار و معنوی برای استان ما دارد.

جبارزاده گفت: علاقمندیم و این پیشنهاد را به وزارت ارشاد می‌دهیم که شهر تبریز همه ساله در ماه اسفند میزبان یکی از محافل و مسابقات قرآنی کشور باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) که می‌فرمایند هرکس عبادت خالصانه خود را به سوی خدا بالا بفرستد، خداوند بهترین مصلحت‌ها را بر او نازل می‌کند، گفت: به نظر مفسران، بهترین مصلحت‌ها توفیق در کاری است که انسان در آن زمینه رشد داشته باشد.

وی سپس خطاب به شرکت‌کنندگان در این جشنواره، اظهار داشت: قطعا توفیق خدمت به قرآن حاصل عبادت‌های خالصی است که شما داشته‌اید و باید این توفیق را با نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی قدر بدانید.

جبارزاده با اشاره به این که امروز بیشترین هجمه‌ها برای ربودن ذهن و فکر انسان‌ها علی‌الخصوص جوانان مسلمان است، افزود: گسترش فرهنگ قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن، از جمله بهترین و قوی‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم است.

وی با بیان این که رهبر انقلاب بارها بر توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرده‌اند، افزود: وظیفه ما مسوولان است که با عمل به فرمایش این بزرگوار، زمینه فعالیت بیشتر و خدمت بهتر در این زمینه را فراهم کنیم و خوشحال خواهیم بود که در کنار دیگر ماموریت‌های فرهنگی، خدمت به قرآن و فرهنگ اهل بیت را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های قرآنی، از موسسه طارق و سایر دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره آواها و نواهای دینی نیز تشکر کرد و گفت: امیدوارم با تکرار چنین برنامه‌هایی، زمینه تحقق نیات و خواسته‌های خادمان قرآن فراهم شود.

در این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای قرآنی، خادمان قرآنی کشور و استان و همچنین برگزیدگان جشنواره آواها و نواهای دینی قدردانی و همچنین از قرآن سنگ‌نوشته اثر استاد داود زمانی آذر رونمایی شد.

نخستین جشنواره آواها و نواهای دینی (ترنم آسمانی) با حضور گروه‌های تواشیح از سراسر کشور روز ۲۰ اسفند در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد.