خداحافظی بهبودی از مدیریت و برنامه‌ریزی/ فرشکاران: برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیاز به استراتژی و برنامه داریم
خداحافظی بهبودی از مدیریت و برنامه‌ریزی/ فرشکاران: برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیاز به استراتژی و برنامه داریم

محمد فرشکاران  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: زادگاه بنده تبریز است و از آذربایجان‌شرقی بی‌خبر نیستم؛ چالش‌ها، مشکلات و پتانسیل‌های استان را به خوبی می‌شناسم. وی افزود: اگر وحدت و همدلی میان ارکان مختلف استان برقرار باشد، بسیاری از مسائل قابل حل خواهد بود و مسیر توسعه هموار می‌شود‎ که البته […]

محمد فرشکاران  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: زادگاه بنده تبریز است و از آذربایجان‌شرقی بی‌خبر نیستم؛ چالش‌ها، مشکلات و پتانسیل‌های استان را به خوبی می‌شناسم.

وی افزود: اگر وحدت و همدلی میان ارکان مختلف استان برقرار باشد، بسیاری از مسائل قابل حل خواهد بود و مسیر توسعه هموار می‌شود‎ که البته به نظر می‎رسد این وحدت و همدلی برقرار است.

فرشکاران با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی و گردشگری و همجواری استان با کشورهای خارجی یادآور شد: با محترم شمردن صاحبان‌ فکر، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌توانیم گام‌های بلندی در جهت پیشرفت استان برداریم.

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای رونق کسب و کار باید بازار ایجاد شود؛ کسب و کارهای کوچک معمولا در GDP و تقویت رشد اقتصادی استان چندان موثر نیستند؛ اما کسب و کارهای بزرگ و صاحبان سرمایه در استان پتانسیل بزرگی هستند که می‌توانند در نرخ اشتغال استان تاثیرگذار بوده و استان را وارد بازارهای خاص کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیران ارشد استان و نمایندگان حرکت به سمت وفاق و تعامل در جهت توسعه استان است، افزود: تبریز یک شهر تاریخی، شهر اولین‎ها و دروازه ورود مدرنیته به ایران است که همه این عناوین با تلاش مردم این دیار و سرمایه‎گذاری‎های مناسب کسب شده است.

فرشکاران اذعان داشت: در مسیر توسعه استان هم باید اصول علمی و منطقی کار، با توجه به آمایش سرزمین رعایت شود و هم کارهای عملیاتی و اجرایی شدن طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ اهتمام همه این باشد که فضای توسعه را تقویت کنیم تا به موقع بتوانیم سهم استان را از اعتبارات و پروژه‌ها دریافت کنیم و استان را به سمت خودکفایی هرچه بیشتر سوق دهیم.

رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و برای پیروزی در این جنگ نیاز به استراتژی و برنامه داریم تا زمان را از دست ندهیم و حساب شده عمل کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: در فضای همدلی و وحدت از همه ظرفیت‌های محلی و ملی برای ارتقاء جایگاه اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی و بهبود شاخص‌های آن استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶