خبرگزاری فرانسه: انتقام موشکی حماس از رژیم صهیونیستی مخرب‌تر و سریعتر شده است
خبرگزاری فرانسه: انتقام موشکی حماس از رژیم صهیونیستی مخرب‌تر و سریعتر شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری غربی چهارشنبه در تحلیلی در زمینه قدرت شلیک نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد تازه با قوای اشغالگر صهیونیست نوشت، حماس می‌تواند در درگیری مداوم خود با رژیم اسرائیل  بر برخورداری از شمار زیادی موشک و سلاح‌های دیگر حساب باز کند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه» تحلیلگران می‌گویند حماس […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک خبرگزاری غربی چهارشنبه در تحلیلی در زمینه قدرت شلیک نیروهای مقاومت فلسطین در نبرد تازه با قوای اشغالگر صهیونیست نوشت، حماس می‌تواند در درگیری مداوم خود با رژیم اسرائیل  بر برخورداری از شمار زیادی موشک و سلاح‌های دیگر حساب باز کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» تحلیلگران می‌گویند حماس در قیاس با درگیری‌های گذشته قادر به شلیک راکت و موشک بسیار بیشتر به سمت مواضع رژیم صهیونیستی به نسبت نبرد گذشته در غزه است. گروه مقاومت حماس با وجود نزدیک به ۱۵ سال محاصره از سوی  رژیم اسرائیل در غزه، با تعدد حملات خود  به تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی ، صهیونیست‌ها  را  غافلگیر کرده است. حماس برای اولین بار از «موشک عیاش» استفاده کرد که برد آن ۲۵۰ کیلومتر است.

*افزایش شمار حملات تلافی جویانه حماس به صهیونیست‌ها

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از هفته گذشته تاکنون بیش از ۳ هزار راکت در فلسطین اشغالی شلیک شده است. «فابیان هینز» تحلیلگر امور خاورمیانه گفت:«چشمگیرترین واقعیت این جنگ این است که چه تعداد موشک موفق به شلیک در یک مدت کوتاه و به طور همزمان شده‌اند. قدرت شلیک حماس هم از نظر تعداد موشک و هم از نظر برد، بسیار بیشتر شده و انتقام  از اسرائیل سریع و ویرانگر شده است.»

*زرادخانه موشکی حماس از کمیت بالایی برخوردار است

خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران نوشت که نیروی مقاومت حماس اینک می‌تواند بر دارابودن زرادخانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار راکت حساب باز کند. «کالیبر ابسکیورا » دیگر تحلیلگر امور خاورمیانه نیز گفت که  نیروهای حماس نمی‌خواهند در موقعیتی قرار بگیرند که موشک‌هایشان در ۲ هفته به پایان برسد.

 به گفته تحلیلگران، حماس سابقه طولانی در ساخت راکت دارند و مهندسان آن‌ها این مورد را با ساخت راکت‌های بزرگ اثبات کرده‌اند.

برآورد سازمان مالیات رژیم صهیونیستی از هزینه چهار روز نخست جنگ کنونی با مقاومت فلسطین نیز این است که به اندازه هزینه نصف جنگ ۵۱ روزه در سال ۲۰۱۴ رسیده؛ جنگ ۲۰۱۴ حدود چهار میلیارد دلار برای تل‌آویو هزینه داشت.

*ارتش صهیونیستی به نقطه بن بست رسیده است

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، طی این چند روز، خسارات بالایی به اموال عمومی شامل ساختمان‌های دولتی، جاده‌ها، روشنایی‌ها، چراغ‌های راهنمایی و سایر زیرساخت‌های شهری وارد شده است که برآورد هزینه آن به ده‌ها میلیون شِکل و چه بسا بیشتر می‌رسد، اما هنوز میزان این خسارات به درستی مشخص نشده است و برآورد آن در روزهای آتی صورت خواهد گرفت.

«مراف میکائیل» رهبر حزب کار رژیم صهیونیستی نیز در توییتی اعتراف کرد: «ما اینک در مرحله‌ای قرار گرفته‌ایم که حماس تاکنون این اندازه قدرتمند و خطرناک نبوده است. ارتش اسرائیل به نقطه بن بست رسیده و هیچ تعریف جامع و راهبردی برای برون رفت از عملیات غزه وجود ندارد» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م