خاطره شاعر آذربایجانی از جایگاه شهریار نزد آیت الله خامنه‌ای
خاطره شاعر آذربایجانی از جایگاه شهریار نزد آیت الله خامنه‌ای

[ad_1] یک شاعر آذربایجانی می‌گوید: رهبر انقلاب زمان ریاست‌جمهوری مسافرتی به تبریز داشتند، شرط کرده بودند که در استانداری یک مجلسی بگذارید شعرا را دعوت کنید حتماً استاد شهریار هم باشد و گفته بودند که ورود من (آیت‌الله خامنه‌ای) به جلسه قبل از شهریار باشد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، در فرهنگ ایرانیان، زندگی با شعر […]

[ad_1]


یک شاعر آذربایجانی می‌گوید: رهبر انقلاب زمان ریاست‌جمهوری مسافرتی به تبریز داشتند، شرط کرده بودند که در استانداری یک مجلسی بگذارید شعرا را دعوت کنید حتماً استاد شهریار هم باشد و گفته بودند که ورود من (آیت‌الله خامنه‌ای) به جلسه قبل از شهریار باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، در فرهنگ ایرانیان، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می شود. کودک در گاهواره، لالایی می شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می گیرد و پس از مرگ نیز آرایه مزارش، شعری است که برایش می سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می سُراید. این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر می‌کند.

 شعر و ادب فارسی، از عوامل اصلی وحدت ملی اقوام ایرانی با زبان‌های مختلف است. روز ۲۷ شهریور سالروز وفات استاد بزرگ فارسی، محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) روز ملی شعر و ادب نامیده شده است. 

در بزرگی استاد شهریار  خاطره ای را از امام خامنه‌ای باهم مرور می کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای، ورود من به جلسه قبل از شهریار باشد

محسن عسکری، از شعرا و مداحان نامی آذربایجان درباره دیدار شهریار و مقام معظم رهبری می‌گوید: «مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای زمان ریاست‌جمهوری مسافرتی به تبریز داشتند و برنامه‌هایشان فشرده بود. شب شعری گذاشته بودند برای شعرا و نهایت لطف ایشان بود که مداح‌ها و شعرا هم شرکت داشته باشند. شرط کرده بودند، البته بعد ما شروط‌شان را متوجه شدیم، شرط کرده بودند که در استانداری یک مجلسی بگذارید شعرا را دعوت کنید حتماً استاد شهریار هم باشد و گفته بودند که ورود من (آیت‌الله خامنه‌ای) به جلسه قبل از شهریار باشد و برنامه را طوری تنظیم کنیم که بعد از ایشان، استاد شهریار در مجلس بیاید.

من افتخار حضور در آن مجلس را داشتم؛ اول حضرت آقا تشریف آوردند، قدم رو چشمان ما گذاشتند و نشستیم و با اعلام ورود ۵، ۶ دقیقه بعد از تشریف‌فرمایی حضرت آقا، ورود استاد شهریار را اعلام کردند که رفته بودند دنبالش. زمانی که حضرت آقا متوجه شدند استاد شهریار به جلسه آمده‌اند با نهایت بزرگواری بلند شدند و به‌سمت در رفتند و از شهریار استقبال کردند.

آن موقع متوجه شدیم که چرا حضرت آقا چنین شرطی کرده که شهریار به پای ایشان بلند نشود، بلکه ایشان به استقبال شهریار برود و عین جمله‌ای هم که در اولین برخورد بعد از سلام و روبوسی با استاد داشتند، این بود که فرمودند از آرزوهای زندگی‌ام زیارت حضرتعالی بود که امشب الحمدلله موفق شدم. بعد با نهایت احترام آوردند بغل دست‌شان جا دادند و شروع کردیم به شعر خواندن 

گزارش فارس حاکی است،  همایش  بزرگداشت استاد شهریار روز ملی شعر و ادب فارسی دوشنبه  ۲۸ شهریور در حالی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد که غیبت بسیاری از چهره‌های ملی و بین المللی دعوت شده به این همایش ملی به شدت احساس می شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی لغو پروازهای امروز دلیل عدم حضور بسیاری از مهمانان داخلی و خارجی در همایش روز ملی شعر و ادب فارسی بوده است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله چهره های ملی بود که انتظار می رفت در این همایش حضور داشته باشد اما به دلیل لغو پرواز از حضور در تبریز بازماند و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی پیام وی را خطاب به همایش روز ملی شعر و ادب فارسی قرائت کرد.

این گزارش حاکی است، بزرگداشت استاد شهریار امسال به خاطر اربعین در ۲۸ شهریور برگزار شد.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶


[ad_2]