حمله چند قلاده گرگاس به اهالی روستایی در تسوج
حمله چند قلاده گرگاس به اهالی روستایی در تسوج
حدود 10 روز قبل چند قلاده گرگاس در روستاهای چشمه کنان و غلمانسرای شهرستان تسوج مشاهده شده که با حمله به افراد در دل مردم ایجاد رعب و وحشت کرده و از طرفی تمامی نیروهای منطقه برای بروز خطرات احتمالی، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش قلم پرس بخشدار تسوج در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های مکرر، مشخص شد این حیوان گرگاس بوده و احتمالا از مناطق اطراف وارد شده است؛ البته تاکنون به صورت دسته جمعی دیده نشده‌اند.

ناصر نادری ادامه داد: چند قلاده از این گرگاس‌ها تاکنون هشت نفر را زخمی کرده و با اورژانس به بیمارستان شهرستان سلماس اعزام شدند که دو نفر از آن‌ها زن بوده و مابقی مرد هستند؛ حال مصدومان این اتفاق خوب بوده و تحت نظر پزشکان معالج قرار دارند و جای هیچ نگرانی برای خانواده‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای شکار این گرگاس‌ها، گفت: علاوه بر این‌که گشت‌های انتظامی در منطقه مستقر شده از سویی نیز  ۱۰ نفر به عنوان میرشکار از سوی محیط زیست شهرستان، مجوز حمل سلاح را دریافت کرده تا در صورت مشاهده، شکار کنند. علی رغم این‌که شکار حیوانات خارج از محدوده شهر و روستا انجام می‌گیرد؛ ولی برای صیانت از جان مردم مجوز شکار در داخل این منطقه داده شده است.

  • منبع خبر : ایسنا