حمله به پایگاه آمریکا شروع یک انقلاب است / ۳۰ سال است که شعار عادی‌سازی و تنش‌زدایی می‌دهند
حمله به پایگاه آمریکا شروع یک انقلاب است / ۳۰ سال است که شعار عادی‌سازی و تنش‌زدایی می‌دهند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من در آذربایجان و تبریز که مرکز غیرت اسلام است و به نمایندگی از همه فرماندهان دفاع مقدس اعلام می‌کنم تا اخراج آخرین سرباز آمریکا از منطقه، مقاومت ادامه خواهد داشت و دست برنمی‌داریم.

به گزارش قلم پرس، محسن رضایی امروز در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن در بین مردم تبریز اظهار کرد: آذربایجان در تاریخ ایران، نقش لنگر و پایگاه استوار نظام جمهوری اسلامی را داشته است به طوریکه در حوادث و طوفان‌های عظیم ایران همیشه یک نقطه بوده که مقاومت کرده و آن آذربایجان است.

وی با بیان اینکه در مشروطه، ارتش محمدعلی شاه همه استان‌ها را گرفت ولی مردم تبریز ۱۱ ماه مقاومت کرده و فضایی را برای به جوشش سایر اقوام ایجاد کردند، افزود: اولین بار که خون وحدت و برادری در تاریخ ایران جوشید، از تبریز آغاز شد از این‌رو تبریز و آذربایجان نقش لنگرگاه دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آذربایجان پیش قراول اتفاقات بود زیرا زمانی که شهدای قم شکل گرفت این مردم تبریز بودند که در چهلم آنها، اجتماعات بزرگ را ایجاد کردند و شعار “مرگ بر شاه” از تبریز برخواست.

وی، با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم آذربایجان افزود: لشکر پیروز عاشورا به فرماندهی برادر عزیز و فداکار آقا مهدی باکری در همه عملیات‌ها موفقیت‌آمیز بوده و خط شکن دفاع مقدس بودند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: از آذربایجان عزیز تشکر دارم که بزرگترین مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی را برگزار کرد و عاشورایی بودن این شهر را به رُخ جهانیان کشید.

وی ابراز کرد: ما به عنوان همسنگران سردار سلیمانی و آقا مهدی باکری نمی‌دانیم چگونه از بصیرت، ایمان، وفاداری و غیرت تبریز و آذربایجان تشکر کنیم.

تبریز جغرافیای مقاومت

رضایی، به وجود علمای بزرگی اعم از آیت‌الله مدنی و طباطبایی در تبریز اشاره کرد و گفت: آذربایجان عامل ثبات‌بخش و پایداری است و اگر در دروازه تبریز بنویسند که اینجا جغرافیای مقاومت است، بی‌راهه نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز من در برف و بوران تبریز، شاهد عشق به ولایت در چشمان تبریزی‌ها بودم، گفت: امسال انقلاب اولین سال چله دوم خود را سپری کرده است به طوریکه سخت‌ترین تحریم‌ها را بر ما ایجاد کرده و خرید نفت ایران را در سراسر دنیا محدود کردند و انتقال دلار، یورو و ارز خارجی به ایران را ممنوع کرده و محاصره اقتصادی انجام دادند ولی ما دست روی دست نگذاشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ۳۰ سالی است که از زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا الان یک روند مبنی بر تنش‌زدایی و عادی‌سازی در کشور مدنظر بوده است.

وی توضیح داد: برجام تنها مال این دولت نیست بلکه برجام یک تفکر است که نتیجه زندگی چندین دولتی است که بر سر قدرت آمده‌اند به طوریکه برجام را  همه قدرت‌های بین‌الملل از جمله روس و چین و فرانسه و آلمان و آمریکا امضا کردند تا در مقابل آن ایران فعالیت هسته‌ای را محدود کرده و آنها نیز راه دوستی با ایران را پیش بگیرند.

۳۰ سال است که شعار عادی‌سازی و تنش‌زدایی می‌دهند

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: بیش از ۳۰ سال است که این سیاست تنش‌زدایی و عادی‌سازی شکل گرفت به طوریکه ملت ایران و رهبری با بردباری منتظر بودند تا ببیند که این تفکر چه خواهد کرد.

وی متذکر شد: در نهایت دولتی به نام ترامپ آمد و زیر قولش زد و هر روز و هر هفته در این دو سال اخیر ایران را تحریم کرده و لیستی از مسوولان و کارآفرینان و حتی روحانیان ایران درآورده و آنها را تحریم می‌کند.

رضایی تاکید کرد: اینکه دلیل این تحریم‌ها را بدانیم مهم است زیرا مگر ملت ایران اشتباه کرده است که می‌خواهد مسیر خود را طی کند و مبداء تاریخی در ۲۲ بهمن ساخته تا تمدن و اقتصاد خود را بسازد و مستقل شود؟ پس دلیل دشمنی آمریکا چیست؟

وی با اشاره بر اینکه ترامپ بعد از فشار سیاسی علیه ایران، برجام را پاره کرده و ما را تحریم کرد، افزود: ولی مهم‌تر از اینها، جنایتی علیه قهرمان ملی ما انجام می‌دهند که او به دعوت رسمی عراق به کشور آنها رفته بود ولی ترامپ از این جنایت افتخار هم کرد که دستورش را داده است.

آمریکا فکر می‌کند ما یک انتقام می‌گیریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکا فکر می‌کند که ما فقط یک انتقام می‌گیریم، در حالیکه حمله به پایگاه آمریکا شروع یک انقلاب است و ایران با شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز کرده و بعد از ۳۰ سال تحمل و بردباری دنبال چراغی نوربخش بود که الان آن را یافته است.

وی یادآور شد: اگر روزی شهادت فرزند امام خمینی(ره) مبداء ۲۲ بهمن شد، الان شهادت قاسم سلیمانی مبداء یک نقطه روشن دیگر برای انقلاب اسلامی شده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: الان مسئله یک انقلاب بزرگی است که در ایران آغاز شده است به طوریکه انتقام سخت ایران با عین الاسد شروع شده و تا اخراج همه نیروهای آمریکایی از منطقه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه دیگر مسئله تنها نجات سوریه و عراق نیست بلکه نجات اقتصاد ایران و منطقه است، گفت: زیرا آمریکا و غرب ۳۰ سال است که مانع فعالیت ایران در بیرون از مرزهای کشور شده است و اقتصاد ما را با مشکل روبه رو کرده که علت آن تنها حضور آمریکا در منطقه است.

رضایی در ادامه به فلسطین مظلوم، یمن، سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: قبل از شهادت سردار سلیمانی، آمریکا اوضاع را در عراق به گونه‌ای کرده بود که حتی به کامیون‌های صادراتی ایران حمله می‌کرد.

وی بیان داشت: خوشبختانه این هدایت‌های الهی در ذهن رهبری بود که سال پیش گام دوم انقلاب آغاز شد به طوریکه این گام دوم انقلاب متقارن با موضوعات زیادی از جمله تحریم‌های شدید و شهادت سردار سلیمانی شد، پس می‌توان گفت که گام دوم خود یک انقلاب دیگری است.

وی ادامه داد: آمریکا راه انقلاب را ۳۰ سال است که از داخل و خارج بسته‌ و همیشه حرف از مذاکره می‌زد ولی دیدیم که چه شد، تشییع پیکر سردار دل‌ها اتحادی را ایجاد کرد و لرزه بر اندام آمریکا انداخت.

اشک مادر ترک را دیدید که چگونه برای سردار ریخت؟

رضایی خاطرنشان کرد: با اینکه پیکر سردار به تبریز نیامد ولی آیا دیدید که تبریزی‌ها و آذربایجان‌ها چه اشکی ریختند. آیا آن پیرزن ترک را دیدید که چگونه تمثال سردار را در آغوش کشید و گویا مادر سردار است؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یک رابطه قلبی بین سردار سلیمانی و مهدی باکری بود زیرا آنها در فتح‌المبین و آزادی خرمشهر در کنار هم بودند به طوریکه هر دو هم در نزدیکی دجله شهید شده‌اند.

قول سردار رضایی به مردم تبریز

وی اذعان داشت: من در آذربایجان و تبریز که مرکز غیرت اسلام است و به نمایندگی از همه فرماندهان دفاع مقدس اعلام می‌کنم تا اخراج آخرین سرباز آمریکا از منطقه، انقلاب ادامه خواهد داشت و دست برنمی‌داریم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: من در این سرزمین مقدس شهدا و قهرمانان ملی اعلام می‌کنم که ملت ایران تا آخرین قطره خون پشت سر رهبر خود بوده و او را هیچ‌گاه تنها نخواهند گذاشت.