حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است
حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است

یک عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است، از این رخداد به‌عنوان انقلاب سوم یاد کرد که عقلانیت مردم زمینه‌ساز آن شد. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامی در هشتمین سالگرد حماسه‌ی ۹ دی در جمع مردم شیراز، گفت: […]

یک عضو مجمع تشیخص مصلحت نظام با تاکید بر این‌که حماسه‌ی ۹ دی نقطه‌ی عطف انقلاب و نظام اسلامی است، از این رخداد به‌عنوان انقلاب سوم یاد کرد که عقلانیت مردم زمینه‌ساز آن شد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، عزت‌الله ضرغامی در هشتمین سالگرد حماسه‌ی ۹ دی در جمع مردم شیراز، گفت: در زمان فتنه، غبار ایجاد می‌شود و حق و باطل در هم می‌آمیزد؛ اما مردم ایران در ۹ دی توانستند با بصیرت و در گرد و غبار ایجاد شده، با بصیرت حق را از باطل تشخیص دهند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در گرد و غباری که برخی صاحب‌نام‌ها نتوانستند حق را تشخیص دهند و خود بانی فتنه شده، به انحراف رفتند، مردم با عقلانیت و بصیرت عمل کردند.

او با اشاره به این‌که فتنه چهره فریبنده دارد که در ابتدا مشخص نمی‌شود، گفت: اما وقتی این چهره فریبنده شناخته شد چیزی جز زشتی و پلشتی برای عرضه ندارد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ۹ دی از این بابت روز بزرگی است که هیچ برنامه‌ریزی برای آن نشد، حال آن‌که در همه‌ی راهپیمایی‌ها مثل ۲۲ بهمن یک حداقل برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود.

او گفت: بسیاری از رهبران جهان که به ایران می‌آیند به مسئولان ما می‌گویند اگر ما در کشورمان یک راهپیمایی مثل ۲۲ بهمن داشتیم حکومت‌مان را تا ۵۰ سال تضمین می‌کردیم.

ضرغامی، وقوع حماسه‌ی ۹ دی ۸۸ را به‌واسطه‌ی خیانتی دانست که در ۶ دی همان سال حادث شد و گفت: روز ۷ دی سال ۸۸ با من تماس گرفتند که ۶ دی بدترین اتفاق در مراسم عزاداری امام حسین(ع) رخ داده و سران فتنه هم هیچ‌گونه برائتی نجسته‌اند و آن آشوبگران را امت خداجو نام نهاده‌اند.

وی گفت: همین رویه‌ها باعث شد مردم ۹ دی را در آن سال خودشان مدیریت کرده و با شعارهایی معنادار و بدون وابستگی به هیچ جریانی، آرمان‌های‌شان را به دنیا بگویند و دشمنان را ناامید کنند.

رییس اسبق صدا و سیما با بیان این‌که سردمداران استکبار جهانی، آشوبگران را تایید می‌کردند؛ گفت: آن زمان فضای مجازی نبود و محوریت بیشتر با صدا و سیما بود و هنوز هم البته هست؛ آن زمان هرکس جلوی دوربین قرار می‌گرفت به واسطه آن خیانت‌ها اشک در چشمانش حلقه می‌زد.

ضرغامی، مردم شهرستان‌های مختلف از جمله شیراز را پیشتازان حماسه‌ی ۹ دی دانست و گفت: آن روزهایی که تهران کانون فتنه بود، حضور مردم در شهرستان‌هایی نظیر شیراز پیش‌قراول حماسه‌ی ۹ دی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مردم امروز با مشکلاتی از قبیل گرانی، تورم، رکود و دعواهای مشمئز کننده‌ی برخی مسئولین روبه‌رو هستند، گفت: این مسائل که مردم را ناراحت می‌کند؛ مردم گاها تنهاییِ رهبر خود را می‌بینند اما در بزنگاه‌ها با حضورشان آسیب‌ها را برطرف و از رهبرشان دفاع می‌کنند.

او با بیان این‌که تعهد مردم نسبت به انقلاب و دست‌آوردهای آن، شهداء و خون شهداء، ۹ دی را به‌وجود آورد و تثبیت کرد، گفت: گاهی ادعاها و حرکات ما عمق ندارد و ناراحتی ما از جایی دیگر است و در قالب روشنفکری و حقانیت می‌خواهیم آن را به کرسی بنشانیم.

ضرغامی همچنین گفت: آن‌ها در جریان فتنه با رمز تقلب در انتخابات وارد شدند و خودشان هم می‌دانستند که نمی‌شود ۱۱ میلیون رای را تقلب کرد؛ مگر در سال ۹۲ نبود که اختلاف‌ها ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار رای بود و همه طرفین تمکین کردند و اعتماد کردند؟

ضرغامی گفت: همه آن کسانی که سردمدار فتنه بودند خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند، خودشان می‌دانستند که رمز ۱۱ میلیون تقلب منشاء فتنه بزرگی است.

او با بیان این‌که همه از حرف‌هایی مانند گفت‌وگو و آشتی ملی خوششان می‌آید، اقدامات سران فتنه را خیانت نامید و گفت: آقای کروبی اگر سال ۸۴ ادعای تقلب می‌کرد بیشتر مصداق داشت تا سال ۸۸. آقای کروبی گفت، ما چرتی زدیم و آمدیم همه چیز کن فیکن شد! درست می‌گفت، در آن ساعات آمار رو به افزایش بود. اما چون مدیریت جامعه با جریان اصلاحات بود و آن جریان ارزشی برای حرف آقای کروبی قائل نشد و توجهی به آن نکرد و گفت حواست باشد در دوره‌های بعدی هنگام شمارش آراء به خواب نروی.

او گفت: آقای کروبی در سال ۸۴ که فاصله کم بود، چرا از تقلب حرفی نداشت؛ سال ۸۸ تقلب را پیش کشیدند چون که فکر می‌کردند از قدرت دور و خارج می‌شوند. در آن سال رهبر معظم انقلاب هم از اختیاراتشان استفاده کردند و ۱۰ روز نتیجه انتخابات را عقب انداختند که همه آراء بازشماری شود.

وی گفت: رفتار آن‌ها باعث شد در زمان‌های قبل و بعد و حین انتخابات ما رفتارهای ارتجاعی از برخی کشورهای منطقه و جهان ببینیم.

او با بیان این‌که اکنون در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب قرار داریم، گفت: ما باید یک‌بار دیگر روش‌ها و عملکردهای خود را آسیب‌شناسی کنیم و با شجاعت بگوئیم که در کجاها رفتار و عملکردمان نادرست بوده است؛ چرا که آسیب‌شناسی از موضع قدرت باید انجام شود.

ضرغامی گفت: ما تا امروز به ۳۸ تا ۴۰ هزار روستا برق و آب و گاز رسانده‌ایم اما در توانمندسازی آنها ضعیف هستیم و برای اشتغال روستائیان باید بیشتر تلاش کنیم تا مهاجرت کاهش یابد. نظام اداری و کارمندی، ایران را دچار پوسیدگی و مشکل کرده است و رفع این مشکلات ضروری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با صراحت باید گفت که آدم‌ها و نهادهای انقلابی اگر شجاع باشند موجودیت دارند، در غیر این‌صورت کارآمدی لازم را نخواهند داشت.