حفر ۲۱ کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه
حفر ۲۱ کیلومتر از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه

نایب رییس مجلس، جزییات بازدیدش از پروژه طرح انتقال آب از غرب به دریاچه ارومیه را تشریح کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان، با اشاره به بازدید از پروژه طرح انتقال آب از غرب به دریاچه ارومیه، گفت: فعالیت های پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه شبانه روزی […]

نایب رییس مجلس، جزییات بازدیدش از پروژه طرح انتقال آب از غرب به دریاچه ارومیه را تشریح کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان، با اشاره به بازدید از پروژه طرح انتقال آب از غرب به دریاچه ارومیه، گفت: فعالیت های پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه شبانه روزی بوده و قابل قدردانی است و دولت نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته و پیمانکاری که برای این کار انتخاب شده به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: حتی یک لحظه اجازه نمی‌دهند که دستگاه حفاری خاموش شود و دو دستگاه عملیات حفاری را انجام می‌دهند که یکی از دستگاه‌ها  در مبدأ این اقدام را انجام داده و دستگاه دیگر در محل خروجی کار حفاری را انجام می‌دهد.

ماهیانه حدود ۸۰۰ متر حفاری انجام می‌شود

وی با بیان اینکه در طول این مدّت زمانی، حفر ۲۱ کیلومتر تونل به اتمام رسیده است، ادامه داد: دستگاه های حفاری ماهانه حدود ۴۰۰ متر از مبدأ و ۴۰۰ متر از محل خروجی پیش می‌روند و ماهیانه حدود ۸۰۰ متر حفاری انجام می‌شود که تا یک سال آینده پروژه حفاری و انتقال آب نهایی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به گذشته بهبود یافته است، تصریح کرد: سطح آب دریاچه ۳ سانتی متر نسبت به این بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است و میانگین بارندگی که امسال در حوزه آبریز در آذربایجان شرقی و غربی به وقوع پیوسته نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است./