حفاری تونل‌های عمیق خط یک قطار شهری تبریز به پایان رسید
حفاری تونل‌های عمیق خط یک قطار شهری تبریز به پایان رسید

طی مراسمی عملیات حفاری عمیق تونل‌های خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۶ کیلومتر در میدان امام حسین(ع) ایستگاه مترو به پایان رسید. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، تونل خط یک قطار شهری تبریز، از پایانه ائل‌گلی تا ایستگاه استاد شهریار، به صورت زیر سطحی و با برداشتن لایه‌ای از خاک و […]

طی مراسمی عملیات حفاری عمیق تونل‌های خط یک قطار شهری تبریز به طول ۱۶ کیلومتر در میدان امام حسین(ع) ایستگاه مترو به پایان رسید.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس ، تونل خط یک قطار شهری تبریز، از پایانه ائل‌گلی تا ایستگاه استاد شهریار، به صورت زیر سطحی و با برداشتن لایه‌ای از خاک و حفاری تونل نیمه عمیق، احداث شده است؛ اما ادامه کار تا فلکه دانشگاه، به صورت عمیق بوده که باز هم بخشی از آن به دلایل توپوگرافی و داشتن قطعه اتصالی به بیرون، حساس بوده و به صورت دستی، حفاری شده است.

مابقی مسیر نیز تا پایانه لاله، توسط دستگاه  TBM حفاری شده که البته در بعضی قسمت ها از جمله پایانه ائل‌گلی و پایانه لاله، در جاهایی که تونل به سطح زمین رسیده، عملیات عمرانی با دست انجام گرفته و در قسمت تونل های عمیق، حجم و سختی کار عمرانی، بیش از همه به چشم می‌خورد.

با توجه به سنگینی مراحل حفاری این عملیات، به صورت شبانه‌روزی و با تلاش بسیار مهندسین و متخصصان فنی در عمق ۱۶ تا ۲۵ متری زمین انجام گرفته است.