حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو
حضور یک ورزشکار تراجنسی در المپیک توکیو

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، لورل هوبارد، وزنه بردار تراجنسی قرار است در المپیک توکیو رقابت کند. این وزنه بردار ۴۳ ساله هنوز از طرف نیوزیلند به عنوان یکی از اعضای کاروان این تیم برای حضور در المپیک معرفی نشده است با این حال یکی از افراد فدراسیون بین المللی وزنه برداری […]

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، لورل هوبارد، وزنه بردار تراجنسی قرار است در المپیک توکیو رقابت کند. این وزنه بردار ۴۳ ساله هنوز از طرف نیوزیلند به عنوان یکی از اعضای کاروان این تیم برای حضور در المپیک معرفی نشده است با این حال یکی از افراد فدراسیون بین المللی وزنه برداری به گاردین اعلام کرد که به دلیل قوانین اصلاح شده مصوب کمیته بین المللی المپیک، این ورزشکار به طور خودکار سهمیه خود را برای حضور در المپیک کسب می کند.

این بدان معناست که هوبارد، که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ نقره گرفت و پس از مصدومیت شدید در سال ۲۰۱۹ در رده ششم قرار گرفت، اولین ورزشکار تراجنسیتی است که در یک  دوره بازیهای المپیک شرکت می کند. 

گرچه او مسن ترین وزنه بردار بازی ها خواهد بود، اما با توجه به اینکه از نظر رده بندی در وزن به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان در بین ۱۴ نفر در رده چهارم قرار دارد، شانس مدال در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

هوبارد ۳۵ سال به عنوان مرد زندگی کرد و هیچگاه در رقابت های وزنه برداری شرکت نکرد و در ادامه بعد از تغییر جنسیت وارد دنیای وزنه برداری شد.

انتهای پیام