حضور پر شور مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی پاسخی قاطع به بدگویان بود/ مبادا مخالفان دیروز امروز او را به نفع خود مصادره کنند
حضور پر شور مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی پاسخی قاطع به بدگویان بود/ مبادا مخالفان دیروز امروز او را به نفع خود مصادره کنند

واعظ جوان تبریزی، با بیان اینکه با توجه به محدودیت هایی که نسبت به آیت الله هاشمی ایجاد کرده بودند، مردم با حضور خود پاسخی روشن به این مساله دادند، البته در سال ۹۲ نیز این مردم پیام خود را دادند اما عده ای متوجه نبودند، گفت: مبادا  کسانی که تا دیروز مخالف هاشمی بودند امروز هاشمی […]

واعظ جوان تبریزی، با بیان اینکه با توجه به محدودیت هایی که نسبت به آیت الله هاشمی ایجاد کرده بودند، مردم با حضور خود پاسخی روشن به این مساله دادند، البته در سال ۹۲ نیز این مردم پیام خود را دادند اما عده ای متوجه نبودند، گفت: مبادا  کسانی که تا دیروز مخالف هاشمی بودند امروز هاشمی را به نفع خود مصادره کنند

واعظ جوان تبریزی، با بیان اینکه با توجه به محدودیت هایی که نسبت به آیت الله هاشمی ایجاد کرده بودندو فضای تبلیغاتی وسیعی که علیه آیت الله هاشمی به راه انداخته بودند طبیعتا بایداعضای خانواده و عده کمی از مردم در تشییع حضور می یافتند ولی مردم با حضور خود پاسخی روشن به این مساله دادند، البته در سال ۹۲ نیز این مردم پیام خود را دادند اما عده ای متوجه نشده و نیستند. مبادا کسانی که تا دیروز مخالف هاشمی بودند امروز هاشمی را به نفع خود مصادره کنند.
حجت الاسلام مهدی جلالی از وعاظ تبریز، در اولین جمعه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در هیئت موکب عزاداران تبریز، با اشاره به ازدحام مردم در برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: این روز چند خصوصیت داشت .یک خصوصیت حضور انبوه مردم بود و این انبوه جمعیت به تصویر کشیده شد البته متاسفانه حرف های مختلف مردم از طیف های مختلف را به تصویر نکشیدند.
وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های مهم این مراسم تشییع، مردمی بودن این مراسم بود که در آرامش کامل برگزار شد و اکثریت اصناف تهران به احترام این مجاهد نستوه مغازه های خودرا بسته بودند که از نزدیک شاهد این امر بودم و همانگونه که استانداری تهران اعلام کرد جمعیتی حدود ۳ میلیون در این مراسم حضور داشتند و در حقیقت امر، آن حرف هایی که در مورد آیت الله هاشمی گفته شده، دروغ از آب درآمد.
حجت الاسلام جلالی، با بیان اینکه بنده از ابتدا سعی کرده ام ارادتم به آیت الله عاقلانه باشد، گفت: با توجه به محدودیت هایی که نسبت به آیت الله هاشمی ایجاد کرده بودند وفضای تبلیغاتی وسیعی که علیه آیت الله هاشمی به راه انداخته بودند طبیعتا بایداعضای خانواده و عده کمی از مردم در تشییع حضور می یافتند ولی مردم با حضور خود پاسخی روشن به این مساله دادند. البته درانتخابات سال ۹۲ و ۹۴ نیز این مردم پیام خود را دادند اما عده ای متوجه نشدند.
وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی بنا بر هوش و فراستی که داشت تشخیص داد که مدیریت و ریاست برخی ها، هزینه های گزافی برای کشور تحمیل خواهد کرد که عده ای این اواخر متوجه شدند و ضمنا در تقابل نهاد قدرت و مردم و منافع مردم به سمت مردم آمد .
این واعظ جوان تبریزی، ادامه داد: ارتحال ناگهانی ایشان یک نکته در خور توجهی داشت، وآن اینکه دشمنان و مخالفان را غافلگیر کرد .بر فرض اگرمدتی روی تخت بیمارستان می افتاد،آنهایی که تا این اواخر توپخانه تبلیغاتیشان حرف نمانده بود که علیه ایشان نگویند، به یکباره با خبر ارتحال ایشان روبه رو شدند، فلذا برخلاف آنچه که دیروز می گفتند مجبور شدندزبان به تمجید آیت الله هاشمی بگشایند .
وی با بیان اینکه تصاویری که بعد از ارتحال آیت الله هاشمی درصدا و سیما پخش شدعلیرغم محدودیت های صوتی و تصویری قبل از ارتحال ایشان بود .گفت: بدانیم و بدانند که امروز عصر رسانه است، نمی شود چیزی را از مردم پنهان کرد، سراغ دارم منتقدان بی انصافی را که در همین دانشگاهی که آیت الله هاشمی عضو هیئت مدیره آن بود تحصیل کرده اند و می کنندومدام با ایشان دشمنی می کنند واقعا اگر مرحوم آیت الله هاشمی را قبول نداری چرا در دانشگاهی که ایشان رییس هیئت مدیره آن است تحصیل می کنید ؟این تناقض عجیب است .
حجت الاسلام جلالی گفت: تهمت ها زدند که از رهبری فاصله گرفته است و از این قبیل حرف ها، اما دیدید که خلاف از آب در آمدوخلق رادر اشتباه انداختید، با همه این ها در آخرین سخنانی که از ایشان منتشر شد، می گویند من در کنار حرم حضرت رسول اکرم(ص) همه بدگویی ها را حلال کرده ام کاش از فرصت استفاده کرده و توبه کنند مخصوصا دلشان برای جوانان مذهبی بسوزد واینهمه تخم نفرت در دل این جوانان نکارند.
وی بیان کرد: کاش کمی به اسلام عمل کنند و سر شخصی دیگری این بلا را نیاورند، مانند همان جریانی که شهید بهشتی خودشان نقل می کنند که در یک دبیرستان دانش آموزان می گفتند مرگ بر بهشتی!، به یک مجتهد می گفتند مرگ بر بهشتی و ایشان در مقابل درود بر شما می گفتند . در بسیاری از نماز جمعه ها صراحتا مرگ بر هاشمی گفتند و ایشان با صراحت و متانت درود بر شما گفت.
واعظ تبریزی، بیان کرد: واقعا اگر قرار باشددر عصرما درس صبر را کسی به ما یاد بدهد آن شخص آقای هاشمی است، که همیشه صبر کرد، حتی در مقابل برخی از بچه های جبهه و جنگ که مخالف جدی هاشمی بودند، ایشان همین اواخر گفتند به همه همرزمان جبهه و جنگ حتی افرادی که با من مخالف هستند احترام می گذارم.
جلالی افزود: مبادا کسانی که تا دیروز مخالف هاشمی بودند امروز هاشمی را به نفع خود مصادره کنند، چون تنها این نبود که ایشان را محدود کنند بلکه هرکسی که ایشان را دوست داشت نیز اذیت کردند، کاش بیایند و توبه کنند و تهمت نزنند.

حجت الاسلام جلالی، اضافه کرد: ایشان رفتند و حلال کردند و از حق خودشان گذشتند اما اینکه جوانانی را به روحانیت بدبین میکنند را چه کسی پاسخ خواهد داد، البته قاطبه مردم نشان دادند به آن روحانی که در عرصه حضور دارد احترام قایل هستند.
وی خاطرنشان کرد: آنهایی که می گفتندکه آیت الله هاشمی رفسنجانی اشرافی است وزندگی تجملاتی دارد آیا دفتر کارش را دیدند؟آقای هاشمی کسی بود که در مناصب انتخابی با رای مردم و مناصب انتصابی با حکم شخصیتی چون امام و رهبری عهده دار مسئولیتهای خطیری بودند و ما کسی را مثل ایشان نداریم که در طول چهار دهه خود را در معرض رای مردم قرار دهد و کسی را مانند ایشان سراغ نداریم که نوع زندگیش برهمگان آشکار شده و مدام مورد نقد قرار گیرد .

حجت الاسلام مهدی جلالی