حضور رئیس جمهور در چرم شهر تبریز
حضور رئیس جمهور در چرم شهر تبریز
رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان‌شرقی به «چرم شهر» تبریز رفت.

به گزارش قلم پرس از تبریز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در پنجمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، با استقبال امام جمعه و نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از خانواده‌های ایثارگران، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

رئیس جمهور در نخستین برنامه سفر خود به آذربایجان شرقی در چرم شهر تبریز به منظور بررسی مشکلات صنعت چرم حضور یافت.

چرمشهر تبریز در نزدیکی روستای مایان واقع در ۱۰ کیلومتری شمال غربی تبریز قرار دارد.

در این منطقه حدوداً ۳۰۰ کارخانه‌ چرم‌سازی فعال و نیمه فعال وجود دارد.

کارخانجات چرم‌سازی با توجه به نوع چرم تولیدی به سه قسمت تقسیم می‌شوند: کارخانه چرم گوسفندی و بزی، کارخانه چرم گاوی و چرم گاو میش که خط تولید و دستگاه‌های هر کدام با توجه به نوع چرم متفاوت هستند.

این شهرک چرم‌سازی قطب تولید چرم در کشور است که ظرفیت تولید چرم آن سالانه ۵۰ میلیون فوت مربع است. ۴۶ درصد از چرم‌سازی‌های فعال کشور در این شهرک مستقر شده و علاوه بر کیفیت بالای چرم آن، تولید قابل ملاحظه‌ای را نیز نسبت به استان‌های دیگر به خود اختصاص داده است.

در این استان و در چرم شهر نیروی انسانی متخصص برای این رشته وجود دارد ولی به دلیل برخی مشکلات آموزشی تولید و نوآوری چندان زیاد به چشم نمی‌خورد.

مزیت بزرگ این صنعت تخصص مدیران و کارگران واحد‌های تولیدی و نیز تجمع واحد‌های تولیدی در شهرک چرمشهر تبریز و همچنین سرمایه گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در این منطقه است.

این خبر تکمیل می شود

اتنهای پیام/