حضور تیم‌های پرطرفدار مثل تراکتور در آسیا برای ما خوب است / ما قصد داشتیم که بازی تیم ملی مقابل چین را در تبریز برگزار کنیم
حضور تیم‌های پرطرفدار مثل تراکتور در آسیا برای ما خوب است / ما قصد داشتیم که بازی تیم ملی مقابل چین را در تبریز برگزار کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور تیم های پرطرفدار در لیگ قهرمانان آسیا به نفع کشور است. به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، مهدی تاج در نشست خبری باشگاه دبیری در تبریز اظهار کرد: از نظر فوتبال ملی و نه خواست فدراسیون، حضور تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور در آسیا برای ما […]

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور تیم های پرطرفدار در لیگ قهرمانان آسیا به نفع کشور است.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، مهدی تاج در نشست خبری باشگاه دبیری در تبریز اظهار کرد: از نظر فوتبال ملی و نه خواست فدراسیون، حضور تیم‌های پرطرفداری مثل استقلال، پرسپولیس و تراکتور در آسیا برای ما خوب است. حضور این تیم‌ها در بازی‌های امسال باعث شد که کشورمان در رده نخست رنکینگ باشد. سال قبل هم تراکتور سازی به ما کمک کرد تا در چنین رده‌ای باشیم.

وی افزود: متاسفانه امسال استقلال خوزستان حتی پول هزینه سفرهای خود را نیز نداشت و فدراسیون در تامین این هزینه‌ها به این باشگاه کمک کرد. خوشبختانه در رشته‌های فوتبال و فوتسال وضعیت بسیار خوبی داریم و امیدوارم در فوتبال ساحلی نیز با کمی هزینه و سرمایه گذاری به افتخارات خوبی دست یابیم.

وی در خصوص برخی اشتباهات داوری خاطرنشان کرد: متاسفانه اگر داور دو، سه سوت اشتباه می‌زند، علیه او شعار می‌دهند و صندلی‌های زیادی می‌کشنند. حتی در بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن نیز شاهد اشتباهاتی از سوی داور بودیم. این نشان می‌دهد که این اشتباه‌ها در همه جای دنیا وجود دارد و این موضوع دست فدراسیون هم نیست. حتی اصفهانیان هم از اشتباه‌های داوری به خود من اعتراض می‌کند.

وی ادامه داد: من رفیقان خیلی خوبی در تبریز دارم و به حضور بزرگانی مثل ستارخان و باقرخان افتخار می‌کنم. آذربایجان یعنی دلاوری و رشادت. اشتباه‌های داوری هیچ وقت خاتمه پیدا نمی‌کند البته ما یک تیم داوری جوان را وارد دنیای داوری‌مان می‌کنیم. همانطور که ۴۳۳ بازیکن از لیگ ما بیرون رفتند و بازیکنان جوان جایگزین آن شدند.

تاج افزود: برنامه «نود» نشان داد که اصفهانی‌ها بیشترین ضرر را از داوری دیدند و این موضوع نشان می‌دهد که چنین اتفاقاتی طبیعی است و هیچ عمدی در آن وجود ندارد. علاقه شخصی من این است که تیم‌های پرطرفدار بالا بیایند اما اینکه کاری بکنیم که تیمی قهرمان شود یا تیمی سقوط کند، هیچ‌وقت چنین کاری انجام نمی‌دهیم. تلاش فدراسیون فوتبال این است که از مشکلات و موانع مختلف فرصت درست کند. به عنوان مثال در بازی تیم ملی در روز تاسوعا انتقادات زیادی به ما شد که ما این تهدید را به یک فرصت تبدیل کردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مسئولان استان آذربایجان شرقی اگر می‌خواهند به تراکتور کمک کنند وارد صحنه شوند و کمک کنند که پرونده‌های مالی  تراکتور در فیفا حل شود.

تاج همچنین در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر اضافه شدن شهرام دبیری به مجمع فوتسال گفت: رئیس فدراسیون فوتبال دو طرح در مجمع فوتسال دارد و من هم چندین بار از  دبیری خواهش کردم که وارد مجمع فوتسال شود. امیدواریم این پیشنهاد را قبول کند.

وی همچنین اظهار کرد: ما قصد داشتیم که بازی تیم ملی مقابل چین را در تبریز برگزار کنیم که این موضوع به دلایل مختلفی منتفی شد وگرنه تصمیم داشتیم که اگر این مسابقه در جایی به غیر از تهران برگزار شود، آن‌را به تبریز بیندازیم.

مهدی تاج در حاشیه مراسم جشن نایب قهرمانی تیم فوتسال دبیری، اظهار کرد: از نظر ما تیم دبیری قهرمان فوتسال کشور شده است.