حضور بانوان در مجامع بین المللی جنگ روانی دشمن را خنثی می‎کند
حضور بانوان در مجامع بین المللی جنگ روانی دشمن را خنثی می‎کند

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه برخی فرهنگ‌ها و رویه‌های غلط بالاتر از قانون بر زنان حاکم است، گفت: حضور بانوان در مجامع بین المللی جنگ روانی دشمن را خنثی می‎کند. به گزرش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین برای حضور بیش از پیش بانوان در اجتماع، اظهار کرد: […]

عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه برخی فرهنگ‌ها و رویه‌های غلط بالاتر از قانون بر زنان حاکم است، گفت: حضور بانوان در مجامع بین المللی جنگ روانی دشمن را خنثی می‎کند.

به گزرش قلم پرس، معصومه آقاپور علیشاهی با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین برای حضور بیش از پیش بانوان در اجتماع، اظهار کرد: امام راحل همواره بر این مسئله تأکید داشتند که هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای حضور بانوان در اجتماع وجود ندارد اما از سوی دیگر خود ما محدودیت‌‎های بسیاری برای حضور حداکثری بانوان در جامعه با وضع قوانین و مقررات فعلی فراهم کرده‌‎ایم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان باید بتوانند در همه عرصه‌های سیاسی و اجتماعی شرکت کنند، افزود: متأسفانه با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی اما هنوز شاهد محدودیت‌های بی دلیلی علیه زنان در حوزه‎‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از این دیدگاه‌ها را می‌توان خیلی راحت از بین برد، گفت: برای نمونه باید از نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم که اجازه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را به خانم زهرا ساعی داد و نخستین بار یک خانم در نماز جمعه به ارائه گزارش پرداخت، تشکر کرد؛ این رویه قطعا موجب حضور گسترده‌تر بانوان در سطوح مختلف جامعه می‌‎شود.

علیشاهی تصریح کرد: متأسفانه برخی فرهنگ‌ها و رویه‌های غلط بالاتر از قانون بر زنان حاکم بوده و برآنان اجحاف و اعمال می‌شود؛ قرار نیست هیچ زنی جایگاه هیچ مردی را بگیرد لذا باید اجازه ظهور و بروز بانوان در عرصه‌‎های مختلف را می‌دهد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تأکید بر اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف بین المللی می‌تواند نگرش سایر کشورها به ایران را در قبال موضع حکومت به زنان را تغییر دهد، افزود: حضور بانوان در مجامع بین المللی بسیار تأثیرگذار و بیانگر فعالیت بانوان در سطوح مختلف در ایران خواهد بود که در همین راستا جنگ روانی و تبلیغاتی سازمان یافته دشمن علیه کشورمان هم با حضور و فعالیت بانوان را می‎توان خنثی کرد./

پایان پیام