حریم آثار ثبتی باید به‌صورت شفاف مشخص شود
حریم آثار ثبتی باید به‌صورت شفاف مشخص شود
معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه دو هزار هکتار بافت تاریخی و فرهنگی در این شهر وجود دارد، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

به گزارش قلم پرس، محمد عزتی در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص طرح تفصیلی محدوده تاریخی و فرهنگی شهر گفت: از دهه ۷۰ موضوع بافت تاریخی فرهنگی شهر در مدیریت شهری و استانی مطرح شد و سرانجام در سال ۸۶ محور اصلی بافت تاریخی و فرهنگی تبریز تصویب و مبنای کار قرار گرفت.

وی افزود: در طرح تفصیلی سال ۹۵ شهر تبریز ۴۶۴ هکتار محدوده بافت تاریخی وجود داشت و مشخص است که هیچ کس مشکلی با معرفی تبریز به عنوان شهری تاریخی ندارد.

عزتی اظهار کرد: از مساحت کل شهر دو هزار هکتار متعلق به حریم بافت تاریخی فرهنگی است. ارزش بافت تاریخی به سکونت افراد در آنجا است زیرا تخلیه افراد بی‌شک بافت تاریخی فرهنگی شهر تبریز را از بین خواهد برد و از طرفی هم مشکل ساکنان، این بافت ها هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: خواسته شهرداری این است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

وی یادآور شد: تاکید یونسکو بر این است که احداث آسمان‌خراش در حریم منظر بازار ممنوع است.