حذف محور مقاومت در منطقه توطئه ای از پیش شکست خورده است/ تاکید امام جمعه تبریز بر برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی
حذف محور مقاومت در منطقه توطئه ای از پیش شکست خورده است/ تاکید امام جمعه تبریز بر برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نشست ضد ایرانی ورشو با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه با هدف حذف محور مقاومت در منطقه، دنبال میشود، اما این توطئه استکبار و نظام سلطه این بار هم نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت. به گزارش قلم پرس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نشست ضد ایرانی ورشو با عنوان صلح و ثبات در خاورمیانه با هدف حذف محور مقاومت در منطقه، دنبال میشود، اما این توطئه استکبار و نظام سلطه این بار هم نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

به گزارش قلم پرس حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به برگزاری نشست ماه آینده ضد ایرانی در کشور لهستان گفت: این نشست از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از دولت ها از جمله روسیه و اروپا روبه‌رو شده است و بسیاری از کشورها اعلام کرده اند در این نشست شرکت نخواهند کرد که این موضوع نشان از شکست توطئه های استکبار دارد.

امام جمعه تبریز افزود: هدف استکبار جهانی و نظام سلطه حذف محور مقاومت در منطقه است و وزیر امور خارجه کشورمان هم نیز برگزاری این نشست را محکوم کرده و آن را یک حرکت ضد ایرانی عنوان کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به صحبت های سفیر روسیه گفت: تلاش آمریکا برای ایجاد چنین ائتلافی در واقع یک اقدام ضد ایرانی است.

وی ادامه داد: البته سران آمریکا از مواضع خود عدول کرده‌اند و یکی از دیپلمات‌های آمریکا هم اعلام کرده که هدف این نشست ضدایرانی نیست بلکه برای تدوین اصول معماری امنیتی در خاورمیانه و بررسی بحران انسانی در سوریه و یمن و افراط گرایی و امنیت سایبری تشکیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: این دیپلمات اظهار داشته که در نشست ورشو بر ضرورت اقدام علیه برنامه موشکی ایران و فعالیت های حزب‌الله در خاک لبنان و اراضی شمالی فلسطین نیز صحبت‌ خواهد شد.

دیدار متولیان، مسئولان و نخبگان توسعه علوم و فناوری شناختی با رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم له به رشد شتاب علمی کشور بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز بود که حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب و در آستانه ورود به دهه پنجم از حیات آن باید روند شتاب علمی کشور سرعت بیشتری بگیرد و نباید به وضعیت کنونی قانع شویم چرا که یکی از رموز استقلال و دستاورد انقلاب درخشش جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های مختلف علمی است.

امام جمعه تبریز افزود: از ابتدای انقلاب با تکیه بر استعداد و ظرفیت‌های درونی که محور اصلی جوانان بوده است شتاب علمی کشور سرعت گرفته که نباید این روند روبه رشد متوقف شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر ارزیابی دستاوردهای انقلاب با وجود موانع داخلی و خارجی، ادامه داد: باید موانع ساختاری موجود در نظام بین‌الملل و شرایط قبل از انقلاب اسلامی با شرایط فعلی مطرح شود و همچنین دستاوردهای انقلاب در مقایسه با کشورهای غربی و عربی منطقه را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تشریح برخی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: ایران ششمین کشور تولیدکننده زیردریایی در سطح جهان، دومین کشور تولید کننده پهباد رادار گریز در جهان، نخستین تولید کننده قطعه تلکسوپ در رصدخانه ملی ایران، دارای بزرگترین حوضچه تعمیر و نگهداری و ساخت کشتی در خاورمیانه و همچنین یکی از کشورهای مجهز به تکنولوژی انحراف موشک در سطح دنیا به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ایران اسلامی یکی از کشورهای تولید کننده لباس‌های فضانوردی در سطح جهان و یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا در سطح دنیا هم می‌باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ایران همچنین تولید کننده تانک در خاورمیانه، تولیدکننده سریع‌ترین اژدر رادار گریز، سومین تولیدکننده دکل انتقال برق در سطح جهان هم هست از‌ این‌رو لازم است این پیشرفت‌ها ادامه پیدا کرده و موفقیت‌هایی که در این عرصه ایجاد شده گسترش یابد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی گفت: ارتقای جایگاه ایران در سطح دنیا، امیدافزایی در جهان اسلام، رشد اسلام خواهی و بیداری اسلامی، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت‌زدایی، رشد و گسترش معنویت در بین جوانان، توسعه عدالت اجتماعی، مبارزه با عوامل فساد از جمله دستاورهای انقلاب اسلامی ایران به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: برای درک درست از انقلاب ایران می‌توان آن را با انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب الجزایر مقایسه کرد و به خوبی به شتاب پیشرفت علمی و فناوری، فناوری هسته‌ای ایران بعد از انقلاب اسلامی پی برد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به اتفاق اخیر و نامناسب در پارک ائل‌گلی تبریز گفت: مردم باتعصب و باغیرت تبریز با اهدای شاخه گل از خانم‌ها عذرخواهی کردند و امیدواریم دیگر شاهد چنین جریانات نباشیم.

امام جمعه تبریز افزود: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، نیروهای ارزشی و انقلابی در اماکن تفریحی و پارک ها حضور مستمر و موثر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با یادآوری روز نهم بهمن سالگرد شهادت سردار حسن باقری افشرد گفت: او از جمله شهدای بزرگ دوره دفاع مقدس و از جمله افتخارات آذربایجان است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی درباره شهید حسن باقری میگوید ” او واقعا مانند یک رهبر بود و بهشتی جنگ بود قطعا تمام فرماندهان جنگ معتقدند اگر حسن باقری زنده بود در وضعیت جنگ جور دیگری رقم میخورد “.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: این شهید توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان خبرنگار کشف شده بود ولی در نهایت به عنوان نابغه دفاع مقدس شد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به روز گمرک بعنوان یکی از مناسبت‌های تقویمی هفته جاری گفت: به کلیه افرادی که نقشی در گمرک و صادرات دارند، این روز را تبریک گفته و توصیه می‌کنم برای امانت‌داری هر چه بیشتر دقت و توجه کنند.

امام جمعه تبریز روز جهانی کمک به جذامیان در هفته جاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: در طی یک سال گذشته ۲ بار به عیادت بیماران آسایشگاه بابا باغی رفته ام که هر بار باصحنه‌های دلخراش رو به رو شده ام و بیمارانی را آنجا ملاقات کرده ام که بیش از ۴ یا ۵ دهه از عمر خود را آنجا زندگی کرده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از خدمات و زحمات مرحوم دکتر مبین پدر جذامیان ایران و همه کادر درمان این مجموعه گفت: یکی از اعمال پسندیده که می تواند در جامعه رواج روز افزون داشته باشد اقدام موثر برای کاهش هزینه های مراسم ختم و همچنین هدایت این هزینه ها برای درمان و نگهداری جذامیان، نیازمندان و آزادسازی زندانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با تبیین شاهدان روز رستاخیز گفت: از جمله شاهدانی که در مورد اعمال و رفتار انسان در روز قیامت شهادت خواهد داد زمین است.

امام جمعه تبریز افزود: با توجه به اینکه در عالم هستی اعمال انسان ثابت است و از بین نمیرود از این رو در روز قیامت وقتی کارنامه اعمال را دست انسان داده میشود همه عمل های انسان به وی نمایش داده میشود.

گفتنی است قبل از شروع خطبه های نماز جمعه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم و تعدادی از مدیران ادارات مختلف در قالب میزهای خدمت به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی کردند.

همچنین بر اساس هفته های گذشته این هفته هم از نخبگان قرآنی در بین الصلاتین نماز جمعه توسط نماینده ولی فقیه در استان تقدیر به عمل آمد./*