حداقل ۲۰ کشته؛ پایان مرگبار ماراتُن کوهستانی در چین
حداقل ۲۰ کشته؛ پایان مرگبار ماراتُن کوهستانی در چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بارش باران‌، تگرگ و طوفان در شمال غربی چین پایان مرگباری را برای یک مسابقه ورزشی رقم زد و مقام‌های محلی فوت بیست شرکت‌کننده و مفقود شدن یک نفر دیگر را تایید کردند. خبرگزاری دولتی «شینهوا» چین گزارش داد، مقام‌های استان گانسو چین در یک نشست خبری تایید کردند […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بارش باران‌، تگرگ و طوفان در شمال غربی چین پایان مرگباری را برای یک مسابقه ورزشی رقم زد و مقام‌های محلی فوت بیست شرکت‌کننده و مفقود شدن یک نفر دیگر را تایید کردند.

خبرگزاری دولتی «شینهوا» چین گزارش داد، مقام‌های استان گانسو چین در یک نشست خبری تایید کردند که در نتیجه وضعیت بد آب و هوایی در جریان برگزاری مسابقه دوی ماراتن صد کیلومتری، بیست نفر از شرکت‌کنندگان کشته شدند.

طبق این گزارش، ماراتن دوی کوهستانی روز شنبه (دیروز) با شرکت ۱۷۲ ورزشکار از شهر «بایین» در شهرستان «جینگتای» آغاز شده بود.

به گفته مقام‌های چین، بارش تگرگ، سرمای شدید و طوفان با سرعتی بین ۲۰ تا ۳۱ کیلومتر در یک منطقه مرتفع استان گانسو و کاهش شدید و ناگهانی دما برای شرکت کنندگان در این مسابقه فاجعه بار شد.

به دنبال این حادثه، برخی از شرکت کنندگان در این ماراتن مفقود شدند و مسئولان برگزاری مسابقه را لغو کردند.

مقام‌های چین با اعلام اعزام بیش از ۱۲۰۰ نیروی امدادی و همچنین نظامیان ارتش برای کمک به حادثه دیدگان خبر دادند که تا صبح روز یکشنبه (به وقت محلی) جسد ۲۰ نفر پیدا شد و تلاش برای یافتن یکی از مفقود شدگان همچنان ادامه دارد.

به گفته آنها، حال ۱۵۱ نفر از شرکت کنندگان این مسابقه ماراتن خوب است و تنها هشت تن از آنها دچار جراحت سطحی شده‌اند و در بیمارستان در حال مداوا هستند.

انتهای پیام/ص