حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق: معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در انجام بهینه تکالیف خود با تمام توان گام بر می‌دارد
حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق: معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در انجام بهینه تکالیف خود با تمام توان گام بر می‌دارد

خبرگزاری میزان – طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق با حضور در مراسم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد، ضمن معارفه قائم‌مقام جدید معاونت، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، از زحمات و تلاش‌های جواد طهماسبی عضو معاون دیوان عالی کشور و قائم مقام پیشین، […]

خبرگزاری میزان – طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق با حضور در مراسم بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد، ضمن معارفه قائم‌مقام جدید معاونت، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی هادی، از زحمات و تلاش‌های جواد طهماسبی عضو معاون دیوان عالی کشور و قائم مقام پیشین، تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق ابتدا به بیان روایتی، از امام صادق (ع) مبنی بر رعایت مکارم اخلاق پرداخت و افزود: در این روایت، ایشان به ۴ ویژگی توصیه کرده‌اند که جان‌مایه اصلاح جامعه به شمار می‌رود: «عفو کسی که به تو ظلم کرده است»، «رفت و آمد به خانه کسی که با تو قطع ارتباط کرده است»، «اعطای همان نعمتی به کسی که تو را از همان نعمت، محروم ساخته است» و «گفتن حق هر چند که به زیان تو باشد»؛ که بی تردید اگر همه اعضای جامعه خود را ملزم به رعایت این مکارم کنند، با جامعه‌ای مطلوب و اصلاح شده روبرو خواهیم شد.

وی در ادامه، با اشاره به زحمات و تلاش‌های جواد طهماسبی در معاونت حقوقی و امور مجلس، وی را یکی از شناخته‌شده‌ترین قضات برخوردار از دانش و تجربه توصیف کرد و اظهار داشت: تلاش و زحمات طهماسبی در این معاونت قابل تقدیر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق، با بیان این‌که جایگاه جدیدی که طهماسبی در آن به خدمت ادامه خواهند داد، «عضو معاون دیوان عالی کشور» است، افزود: امیدواریم به رغم رفتن ایشان از مجموعه معاونت حقوقی و امور مجلس، از دانش، توانمندی و تجربیات ارزنده ایشان همچنان بهره‌مند شویم.

سرپرست معاونت حقوقی وامور مجلس و رییس دیوان عدالت اداری، با بیان اینکه در این مقطع تکالیف و وظایف سنگینی بر عهده همه ما نهاده شده است که برای انجام بهینه آن باید تمام توان خود را به کار گیریم، تصریح کرد: کار‌های بنیادین و اساسی طی این مدت در معاونت حقوقی و امور مجلس آغاز شد که بسیاری با همکاری و مساعی همکاران محترم به انجام رسید و برخی نیز نیاز به تداوم اجرا دارد؛ ازین‌رو با توجه به دانش، تجربیات و توانمندی‌های حجت‌الاسلام و المسلمین هادی که مورد اذعان قاطبه دوستان و همکاران نیز بود، ایشان به جانشینی طهماسبی برگزیده شدند تا حسن انجام امور در این معاونت همچنان با موفقیت تداوم یابد.

در این مراسم همچنین طهماسبی به بیان شمه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر در معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه پرداخت و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های بسیاری طی این مدت، جهت انجام بهینه تکالیف و وظایف موجود در معاونت ایجاد شده است.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه‌های تخصصی متعدد در حوزه تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات، عملکرد و دستاورد‌های حاصل از فعالیت این کارگروه‌ها را ارزشمند و برجسته توصیف کرد و افزود: در این مدت با فعالیت فشرده و صرف وقت و توان بسیار توسط همکاران و قضات محترم مجموعه، بیش از ۸۰ طرح، لایحه و مقرره در کارگروه‌های مذکور بررسی شده است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین هادی با اشاره به جایگاه ویژه معاونت حقوقی و امورمجلس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تکالیف و وظایف این معاونت در حوزه‌های مختلف نظیر تدوین لوایح و مقررات، صدور نظریات مشورتی، تحقیقات فقهی حقوقی، نظارت بر وکلا، مشاوران و مترجمان رسمی و … همه گویای جایگاه مهم، ارزنده و حساس این معاونت است.

وی با اشاره به این‌که این جایگاه بی‌تردید مدیون حضور و فعالیت قضات و حقوقدانان مجرب، باسابقه و اندیشمند در این معاونت است افزود: امیدواریم با هم‌کاری، هم‌افزایی و اشتراک مساعی و انجام امور بر اساس تعاون مبتنی بر رعایت تقوی، که بسیار مورد تأکید در آیات و روایات نیز هست، تکالیف و وظایفی که بر عهده داریم به نحو احسن به انجام رسانیم.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصدق ضمن اهدای لوح از زحمات و سال‌ها فعالیت طهماسبی در معاونت حقوقی وامور مجلس قوه قضاییه تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است حجت الاسلام و المسلمین هادی مدیرکل تدوین لوایح و امور مجلس با حفظ سمت، به قائم مقامی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه منصوب شده است.

انتهای پیام/