حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب
حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجاب و عفاف را دو ارزش والا در جامعه بشری ذکر کرد و گفت:حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جمع دختران و زنان حامیان حریم خانواده اظهار کرد:حجاب برخاسته از اعتقادات […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجاب و عفاف را دو ارزش والا در جامعه بشری ذکر کرد و گفت:حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جمع دختران و زنان حامیان حریم خانواده اظهار کرد:حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد و عفاف هم برخاسته از حالات درونی انسان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب است و حاصل این عفت پوشش ظاهری است.

وی با اشاره به اینکه خداوند بر بندگان حقی قرار داده است، گفت: حق خداوند این است که او را اطاعت کنند و هر انسان باید این حق الهی را ادا کند.

آل‌هاشم ادامه داد: وقتی حجاب سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان الهی است، بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادت بشر است، انجام داده و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند.

وی با اشاره به رشد و رونق گرفتن حجاب بانوان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، موضوع حجاب در جامعه گسترش یافت و اکنون در سایه رهبری‌های رهبر فرزانه انقلاب، حجاب  به معنای واقعی در بین افرادی که حجاب را به نحو احسن رعایت می‌کنند، معنای خاصی یافته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به برخی بی‌توجهی‌هایی که در مورد حجاب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بی‌توجهی‌های زیادی در موضوع حجاب صورت گرفته است، دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه باید در جهت تبلیغ صحیح فرهنگ اسلام و حجاب وظیفه خود را به درستی انجام دهند، مسوولان باید برنامه‌ریزی جامع و هماهنگی در این زمینه داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه در موضوع حجاب به تسامح و تساهل روی آورده شده است، اظهار داشت:در اثر این تسامح و تساهل‌ها که از طریق رسانه‌های غربی صورت می‌گیرد، موضوع حجاب به حاشیه رانده شده و به آن کم توجهی و بی‌توجهی می‌شود.

 آل‌هاشم، بی‌توجهی در معرفی الگوی مناسب را در بی‌حجابی بانوان موثر دانست و افزود: ضعف در معرفی الگوی مناسب در ارتباط با حجاب و پوشش  بسیار موثر است، بنابراین باید الگوی مناسبی را برای حجاب ارائه دهند و از افراط و تفریط خودداری کنند.

وی با اشاره به جنگ رسانه‌ای رخ داده در موضوع پوشش و حجاب ادامه داد: جنگ رسانه‌ای و هجمه زیادی علیه حجاب صورت می‌گیرد بنابراین متولیان فرهنگی، آموزش و پرورش، پدران و مادران، معلمان تربیتی و پرورشی همچنین دینی تلاش کنند و اجازه ندهند در این جنگ رسانه‌ای دشمن پیروز میدان باشد.