جهرمی: وزارت ارتباطات در خصوص قطع و وصل اینترنت تصمیم گیر نیست
جهرمی: وزارت ارتباطات در خصوص قطع و وصل اینترنت تصمیم گیر نیست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: هیچ چیزی جای اینترنت را نمی‌گیرد، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت هر کدام جای خود را دارد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص قطع اینترنت تلفن‌های همراه و زمان وصل مجدد آن، گفت: وزارت ارتباطات در خصوص قطع و وصل اینترنت تصمیم گیر نیست و این وظیفه بر عهده شورای امنیت کشور است.

عضو هیات دولت با بیان اینکه شورای امنیت کشور با توجه به شرایط امنیتی موجود و بر اساس ارزیابی‌هایی که داشته دستور وصل مجدد اینترنت برخی از مناطق را باتوجه به بازگشت آنها به شرایط عادی ابلاغ کرده است، ادامه داد: پیگیر تسریع وصل اینترنت گوشی‌های تلفن همراه هستیم و به محض ابلاغ دستور وصل مجدد، آن را اجرا می‌کنیم.

آذری جهرمی در خصوص اینکه آیا اینترنت ملی پاسخگوی نیاز کشور هست، گفت: نیازهای پایه‌ای مورد نیاز کسب و کارهای کشور طبق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات پیشرفت کرده و در گذشته گزارش داده بودیم که ۸۰ درصد از این سند اجرایی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه قطع اینترنت در سراسر کشور فرصتی بود که ادعاهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات دیده شود، عنوان کرد: مشخص شد که با استفاده از شبکه ملی اطلاعات خدمات پایه وجود دارد./

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت