جناب آقای محسنی اژه‌ای که دارای تجربیات گرانقدر از قوه قضاییه هستند
جناب آقای محسنی اژه‌ای که دارای تجربیات گرانقدر از قوه قضاییه هستند
دادستان کل کشور گفت: مدیریت عالی و ریاست قوه قضاییه از درون قوه قضاییه با انتصاب و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای که دارای سوابق بسیار نورانی و طولانی و تجربیات گرانقدر از قوه قضاییه هستند، صورت گرفت و از امروز تصدی این پست مهم را با انتخاب و انتصاب مقام معظم رهبری عهده‌دار خواهند شد.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ابتدای مراسم تکریم و معارفه روسای قوه قضاییه گفت: در ابتدا پوزش می‌طلبیم از عزیزانی که شایسته بود در این مجلس با شکوه حضور می‌داشتند؛ لیکن به جهت شرایط و محدودیت‌های کرونایی به حداقل اکتفا شده است. هم از مقامات و هم از مسئولین عالی کشوری و هم از همکاران خودم در قوه قضاییه از این جهت پوزش می‌طلبم.

دادستان کل کشور با تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری که برای دومین بار مدیریت عالی و ریاست قوه قضاییه را از درون قوه قضاییه انتخاب و انتصاب کرده‌اند، گفت: این حقیر دو بار افتخار مأموریت از ناحیه مقام معظم رهبری را در سالهای ۷۶ و ۷۷ و ۸۶ و ۸۷ از مجموعه قوه قضاییه داشته‌ام. یکی از انتظاراتی که مجموعه قوه قضاییه داشتند این بوده است که ریاست عالی قوه قضاییه از درون قوه انتخاب شود.

وی افزود: این انتظار به حق در دو سال و نیم قبل محقق شد و مدیریت عالی قوه قضاییه از درون مجموعه قوه قضاییه انتخاب شد که این دوران دو سال و اندی طول کشید و ریاست قوه قضاییه آیت الله رئیسی منتخب مردم برای تصدی پست ریاست جمهوری شدند که به ایشان تبریک عرض می‌کنم.

دادستان کل کشور در ادامه اظهار داشت: این انتظار به حقی است که برآورده شد و مجدداً برای دومین بار از ناحیه مقام معظم رهبری، مدیریت عالی و ریاست قوه قضاییه از درون قوه قضاییه با انتصاب و انتخاب حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای که دارای سوابق بسیار نورانی و طولانی و تجربیات گرانقدر از قوه قضاییه هستند، صورت گرفت و از امروز تصدی این پست مهم را با انتخاب و انتصاب مقام معظم رهبری عهده‌دار خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: تقدیر و تشکر دوم بنده از مهمانان و حضار گرامی است که دعوت ما را پذیرفتند و در این مراسم حضور پیدا کردند. خصوصاً ریاست دفتر مقام معظم رهبری، ریاست مجلس شورای اسلامی، معاون اول ریاست جمهوری و مقامات و عزیزانی که اگر بخواهم اشاره به سِمَت و نام آن‌ها بکنم محدودیت زمانی اجازه نمی‌دهد و سرورانی که در این سالن حضور دارند و عزیزانی که در سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس و از طریق فرستنده‌ها از تمامی عزیزان سپاسگزارم و تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: تشکر بعدی را از ریاست سابق قوه قضاییه و ریاست جمهور منتخب که در راستای رهنمود‌های رهبری معظم انقلاب در گام دوم بنای مستحکم تحول را با برنامه‌های جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بنا نهادند و ادامه و استمرار آن بوسیله برادر گرانقدرم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب اژه‌ای که مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار گرفته است با اقتدار و توان و باتوجه به تجربیات و سابقه ارزنده در دستگاه قضایی مورد توجه خواهد بود. انشاءالله شاهد ادامه این تحول خواهیم بود.

دادستان کل کشور در ادامه ضمن تشکر از همکاران عزیز و گرانقدر قضایی در سراسر کشور و در سطوح مختلف، گفت: از همه همکاران خود چه در سطح عالی چه در سطح میانی تشکر می‌کنم که بیشترین نقش را در تحقق عینی این تحول داشته و خواهند داشت. با امید به اینکه در این دوره از مدیریت شاهد همکاری، مساعدت و اهتمام بیشتر و بیش از پیش برای تحقق یک دستگاه قضایی عدالت محور، عدالت بستر و عدالت گستر بوده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: خوشبختانه کسی امروز سکان‌دار مدیریت اجرایی کشور می‌شود که به آسیب‌ها، اشکالات، مشکلات دستگاه قضایی بسیار خوب آشناست و انتظار داریم از ریاست جمهور منتخب که در دولت انقلابی و جهادی خود در راستای رفع مشکلات دستگاه قضایی که خود به آن واقف است، ان شاءالله بیش از پیش کمک بشود و ما شاهد تعامل و همکاری و مساعدت سه قوه با یکدیگر باشیم تا زندگی برای مردم شیرین شود و گام‌های مؤثر برای رفع مشکلات مردم برداشته شود.

انتهای پیام/