جمع آوری متکدیان به صورت مستقیم وظیفه نیروی انتظامی نیست / جمع آوری معتادان و متکدیان در تهران آغاز شده است
جمع آوری متکدیان به صورت مستقیم وظیفه نیروی انتظامی نیست / جمع آوری معتادان و متکدیان در تهران آغاز شده است

فرمانده ناجا از هماهنگی بین شهرداری و نیروی انتظامی برای جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت: مهمتر از جمع آوری، نگهداری و بازپروری متکدیان و در نهایت برگرداندن آن به جامعه است که این مراحل وظیفه دیگر دستگاه ها است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ‌ملت،سردار حسین اشتری  درباره برخی […]

فرمانده ناجا از هماهنگی بین شهرداری و نیروی انتظامی برای جمع آوری متکدیان خبر داد و گفت: مهمتر از جمع آوری، نگهداری و بازپروری متکدیان و در نهایت برگرداندن آن به جامعه است که این مراحل وظیفه دیگر دستگاه ها است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ‌ملت،سردار حسین اشتری  درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم هماهنگی بین نیروی انتظامی و شهرداری برای جمع آوری متکدیان و معتادان، افزود: جمع آوری متکدیان به صورت مستقیم وظیفه نیروی انتظامی نیست اما ما جزو همکاران اصلی برای دستگاه هایی هستیم که این مسئولیت را دارند و هماهنگی خوبی نیز بین ما و شهرداری وجود دارد.

وی با بیان اینکه جمع آوری معتادان و متکدیان در تهران آغاز شده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته نیز جمع آوری متکدیان صورت گرفته اما واقعیت آن است که تنها یک بخش کار، جمع آوری متکدیان است و بخش دیگر کار نگهداری آنها است؛ ما پیشنهادمان آن است زمانی که این افراد جمع‌آوری می شوند باید بتوانند در مکان‌هایی نگهداری شوند و در برخی موارد نیز بتوانند به خانواده هایشان بازگردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی متکدیان موضوع بسیار مهمی است که باید بعد از جمع آوری آنها مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید به این افراد کمک کرد، برخی از آنها یا از خانه فرار کرده اند یا به دلیل برخی مشکلات زندگی اقدام به تکدی گری می کند، این موارد باید بررسی شود تا آنها بتوانند بار دیگر به جامعه بازگردند.

سردار اشتری افزود: باید بررسی شود که اگر کودکان متکدی نیز بی سرپرست هستند با کمک سازمان بهزیستی به سرپرستی پذیرفته شوند، در این میان تنها وظیفه نیروی انتظامی جمع آوری این افراد است که وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: مهمتر از جمع آوری، نگهداری و بازپروری متکدیان و در نهایت برگرداندن آن به جامعه است که این مراحل وظیفه دیگر دستگاه ها است و باید نهادهای متولی این کار را انجام دهند.