جلیلی: به‌ دنبال سازوکاری هستیم تا جوانان متخصص در قالب دولت سایه هم‌افزایی کنند
جلیلی: به‌ دنبال سازوکاری هستیم تا جوانان متخصص در قالب دولت سایه هم‌افزایی کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (سه‌شنبه ۱ تیرماه) در دیدار مجازی با جمعی از فعالان انقلابی شهرستان لارستان استان فارس، گفت: جوانان دغدغه‌مند و کارشناس در هر جای ممکن با هم‌افزایی با یکدیگر می‌توانند الگوی دولت سایه را در شهر و روستای خود ادامه بدهند […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز (سه‌شنبه ۱ تیرماه) در دیدار مجازی با جمعی از فعالان انقلابی شهرستان لارستان استان فارس، گفت: جوانان دغدغه‌مند و کارشناس در هر جای ممکن با هم‌افزایی با یکدیگر می‌توانند الگوی دولت سایه را در شهر و روستای خود ادامه بدهند و در این مسیر نباید معطل بمانند.

جلیلی تاکید کرد: حرکت‌های موازی جوانان جبهه انقلاب در ایام انتخابات باید یکپارچه شود و همه با هم برای پیشرفت و جهش کشور تلاش کنند.

وی افزود: نباید بر سر موضوعات گذشته معطل ماند؛ حرکت باید رو به جلو، جمعی، نتیجه‌مند و برای رفع مشکلات مردم صورت بگیرد. از ظرفیت ادارات دولتی، نمایندگان مجلس و .. استفاده کنید تا ان‌شاءالله در چهار سال آینده بتوانیم پیشرفت واقعی در کشور را شاهد باشیم.

جلیلی با بیان اینکه فعالیت‌های دولت سایه ،خاطرنشان کرد: ویژگی این یک ماهه اخیر این بود که دولت سایه تبیین شد و به همت جوانان در شهرهای مختلف به یک حرکت اجتماعی تبدیل شد.

وی افزود: این حرکت اجتماعی زمانی ادامه خواهد یافت که جوانان شهرها و روستاها و مناطق مختلف کشور سایه به سایه روند کشور را دنبال کنند و در حد وسع خود بر آن تاثیر بگذارد.

عضو شورایعالی امنیت ملی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی جوانان انقلابی در مناطق مختلف کشور، گفت: این حرکت‌ها اگر ادامه پیدا کند و شما جوانان در مناطق و محلات خود پیگیر مشکلات مردم باشید، شیرینی آن چشیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: چشیدن شیرینی فعالیت‌های انقلابی باید در نتیجه گرفتن از کارها خود را نشان بدهد. اگر کارها نتیجه ندهد، همان نمایش است که ما مکررا گفته‌ایم.

جلیلی گفت: مردم اگر احساس کنند کار شما برای آنها نتیجه داشته است، می‌شود کار واقعی و شما باید برای رسیدن به این نتیجه برنامه‌ریزی کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: دولت سایه متکی به افراد نیست؛ هم‌افزایی خود شما جوانان برای معین کردن سند پیشرفت شهرها و روستاها بواسطه ابتکارات، می‌تواند اولین گام برای ترویج گفتمان دولت سایه در هر نقطه از کشور باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: ارتباط موثر شما با یکدیگر و مشارکت موثر میسر است؛ مدل باشگاه کشاورزان جوان متکی به ظرفیت جوانان بود.

وی افزود: جلسات را به منظور نتیجه گرفتن ادامه بدهید و نه معطل دولت بمانید و نه معطل کارگروه‌های دولت سایه. وقتی با مردم ارتباط مستمر داشته باشید، موضوعات معلوم شده و آنگاه می‌تواند با جمع‌های کارشناسی، اولویت‌ها را مشخص کنید.

جلیلی عنوان کرد: وقتی اولویت‌ها و موضوعات مشخص به دست آمد و در ارزیابی به جمع‌بندی و نتیجه رسیدید، بنده استقبال می‌کنم که برای ادامه کار حتما در ارتباط با شما باشم.

وی تصریح کرد: در حال تدارک سازوکاری هستیم تا میان جوانان دغدغه‌مند و کارشناس در نقاط مختلف کشور هم‌افزایی موثر را در قالب دولت سایه ادامه بدهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با شروع کار دولت جدید همه ما وظیفه داریم کما فی السابق به او کمک کنیم؛ اگر کار درستی در شهر شما در حال شکل گرفتن است همه وظیفه داریم از آن پشتیبانی کنیم و موانع را در حد وسع خودمان برطرف کنیم.

وی افزود: همچنانکه اگر موضوعی دارای اولویت بود و مغفول مانده بود باید برای تکمیل آن به مسئولان شهری کمک کنیم و اگرخدای ناکرده روند اشتباهی در پیش گرفته شده بود، کمک کنیم تا تصحیح شود.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: درخصوص تعامل با اهل سنت، این وظیفه نظام است که با آحاد مردم ارتباط داشته باشد؛ اگر این تعامل تبدیل به معامله شود، کار غلطی است. دولت سایه در کارگروه‌های مختلف با اهل سنت در ارتباط بوده است.

از جمله موارد مطرح شده توسط جوانان لارستانی در این دیدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ادامه روند کنش‌گری فعالان انقلابی و ارتباط مستمر با بدنه مردمی و غیرمنحصر در زمان انتخابات‌ها،

– شناسایی مسائل اصلی شهرستان و بومی‌سازی الگوی دولت سایه در روستاها و شهرها،

– هم‌افزایی سرمایه‌های انسانی شهرستان لار جهت ادامه روند تایید، تصحیح و تکمیل،

– هم‌افزایی نیروهای اهل سنت و اهل تشیع در شهرستان،

– ارتباط با کارگروه‌های دولت سایه

انتهای پیام/