جشن تکلیف ۷۰ هزار نفره سیاسی
جشن تکلیف ۷۰ هزار نفره سیاسی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات صحنه‌ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می‌دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می‌کند. البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رای اولی هستند، […]

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، انتخابات صحنه‌ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می‌دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می‌کند. البته این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رای اولی هستند، چند برابر است.

نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی‌شان می‌شوند و با شرکت در این انتخابات دیگر به خودباوری می‌رسند که بزرگ شده‌اند، چون به نظر و رای آن‌ها نیز اهمیت داده می‌شود.

سه میلیون و ۴۳ نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن و از این تعداد حدود ۷۰ هزار نفر رای اولی هستند که این اعداد برای شهر تبریز به ترتیب یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر واجد شرایط و حدود ۱۵ هزار نفر رای اولی است.

رای اولی‌های استان با رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال و شرکت در انتخابات  ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، نخستین تجربه مشارکت سیاسی در تعیین سرنوشت خویش را با حضور در شعب اخذ رای و انتخاب بهترین و تواناترین افراد به عنوان نمایندگان شورای شهر و روستا و رئیس جمهور جشن می‌گیرند.

انتخابات سیزدهمین دوراه ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراها همزمان با سراسر کشور  ۲۸ خداد ۱۴۰۰ در ۳ هزار و ۵۲۱ شعبه اخذ رای با حضور بیش از ۳ میلیون و  ۴۳ هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در سطح استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به لزوم حضور گسترده رای اولی‌های استان در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اظهار داشت: اهمیت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست، بر همین اساس حضور جوانان در صحنه انتخابات به عنوان آینده‌سازان کشور اتفاقی بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی محسوب می‌شود.

وی افزود: انتخابات ۲۸ خرداد امسال عرصه‌ای ارزشمند برای بلوغ سیاسی جوانان استان و کشور است تا از این پس به شکلی فعال و جدی، پیگیر مسائل مختلف میهن و آینده آن باشند.

به گفته  پورمحمدی انتخابات مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود محسوب می‌شود و قدرت انتخاب مردم و به خصوص جوانان در اداره امور کشور از جایگاه والایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این قدرت انتخاب و تاثیرگذاری از سوی اقشار مختلف مردم مورد تاکید قرار می‌گیرد و بی‌شک هیچ کس در این خصوص بی‌توجه نیست به همین جهت انتظار برگزاری انتخاباتی پرشورتر را داریم.

به گفته پورمحمدی در انتخابات پیش رو نه تنها رای اولی‌ها حضوری تاثیرگذار و با نشاط در پای صندوق‌های رای دارند، بلکه از همین الان در گرم کردن فضای انتخاباتی و مشارکت در این عرصه و همراه کردن خانواده‌های خود فعالیت ارزشمندی داشته‌اند.

وی شور و شوق رای اولی‌ها را وصف‌نشدنی دانست و گفت: جوانانی که به این حضور و مشارکت‌شان در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و نظام اسلامی افتخار می‌کنند، بی‌شک زمینه‌ساز توفیق و سربلندی کشور در عرصه‌های گوناگون هستند.

مشارکت جوانان در عرصه‌های مختلف باعث افتخار ایران بوده و هست، تاریخ ایران به یاد خواهد داشت که چگونه جوانان این دیار چه آن‌ها که رای اولی بودند و چه آنها که هنوز رای اولی نشده بودند جلوی گلوله تفنگ و تانک‌های دشمن سینه سپر کردند تا امروز رای اولی‌هایی دیگر، در میدان جنگی دیگر، دشمنان را نااُمید کنند و به آن‌ها نشان دهند که عزت ایران در گرو مرد، زن، پیر و جوانی است که خلق حماسه‌های سیاسی میراثِ ملی و در خونشان است.

انتهای پیام/ر