جشنواره مطبوعات به تقویم فرهنگی آذربایجان‌شرقی اضافه شود
جشنواره مطبوعات به تقویم فرهنگی آذربایجان‌شرقی اضافه شود

استاندار آذربایجان‌شرقی از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست برای تداوم این سنت حسنه، آن را در تقویم برنامه‌های فرهنگی استان بگنجاند. به گزارش  قلم پرس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها […]

استاندار آذربایجان‌شرقی از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست برای تداوم این سنت حسنه، آن را در تقویم برنامه‌های فرهنگی استان بگنجاند.

به گزارش  قلم پرس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: فضای فرهنگی و رسانه‌ای استان در دوره ۳۸ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آکنده از برگ‌های زرین است اما مایه خرسندی است که این روند در دولت تدبیر و امید رونق چشمگیری یافته است.

وی افزود: در دوره فعالیت دولت یازدهم علاوه بر توسعه کمی و محتوایی، در بخش کمی هم شاهد توسعه گسترده فضای رسانه‌ای استان هستیم و آمار رسانه‌های استان در حال حاضر قابل تحسین است.

جبارزاده با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رسانه‌ها را به عنوان زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه باور دارد، افزود: این دولت معتقد به فضای باز رسانه‌ای است و هرگونه نقد سازنده و حرفه‌ای همراه با حس مسؤولیت اجتماعی و ارائه رویکردهای حل مشکلات را نه تنها منافی سیاست‌های خود نمی‌داند بلکه از این نوع رفتار رسانه‌ها به عنوان چشم بینا و گوش شنوای دولت و ملت استقبال می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مدیریت استان نیز آماده شنیدن نقدهای حرفه‌ای و سازنده فعالان رسانه‌ای استان است، گفت: در چنین شرایطی برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند محمل خوبی برای سنجش کیفیت رسانه‌ها و توانمندی فعالان رسانه‌ای استان همچنین فراهم کردن فضایی برای رقابت سالم در این حوزه است.

وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست برای تداوم این سنت حسنه، آن را در تقویم برنامه‌های فرهنگی استان بگنجاند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش پراهمیت آذربایجان در عرصه مطبوعات کشور اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات آذربایجان در جایگاه مجرای آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی، همواره نقش مهمی در تحقق خواسته‌های عمومی داشته و در حافظه ابدی مردم ماندگار شده‌اند.

وی افزود: خطه آذربایجان در راه‌اندازی و توسعه فعالیت‌های مطبوعاتی در ۲۰۰ سال اخیر نقش پیش‌رویی داشته و افتخار بنیان‌‌گذاری مطبوعات محلی در ایران نیز به نام این خطه رقم خورده است.

جبارزاده با بیان اینکه فعالان مطبوعاتی آذربایجان مبتکر اقدامات بسیاری در حوزه رسانه‌ای کشورمان بوده‌اند، افزود: رسانه‌ها و مطبوعات استان همواره در تلاش برای گسترش اندیشه، آگاهی و برقراری ارتباط سالم، سازنده و مبتنی بر اخلاق حرفه‌ای با مخاطبان خود هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین یاد و خاطره روزنامه‌نگاران پیشکسوت و فقید مطبوعات و خبرگزاری‌های استان از جمله استاد عزیز حمز‌ه‌زاده، کریم شفایی، حمید آرش آزاد و مرتضی اعلمی را گرامی داشت.

در این مراسم که در تالار خاقانی تبریز برگزار شد از کاظم نوبری، عکاس پیشکسوت مطبوعات استان تجلیل و قدردانی شد.