جشنواره جهانی فیلم فجر توانسته دیپلماسی فرهنگی را بین کشورها آسیایی ایجاد کند
جشنواره جهانی فیلم فجر توانسته دیپلماسی فرهنگی را بین کشورها آسیایی ایجاد کند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و نمایشگاه دستاوردهای فنی صنعت سینما گفت که برگزاری مستقل جشنواره فیلم فجر در بخش جهانی طی چهار سال گذشته نشان می دهد سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد استقلال را بر ادغام ارجح می داند.

به گزارش قلم پرس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز پنجشنبه ۵ اردیبشت ماه در پردیس سینمایی چارسو حضور یافت و در حاشیه این بازدید بیان کرد: بحث استقلال بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر چند سالی است که مطرح است و از چهار سال گذشته تاکنون نظرات مخالف و موافقی نسبت به ادغام یا استقلال این دو رویداد وجود دارد.

وی افزود: این که برگزاری مستقل در این چهار سال ادامه یافته است به این معنی است که سیاست وزارت ارشاد این بوده که استقلال بر ادغام ارجح بوده است بنابراین با نگاه موجود این مسیر برگزاری مستقل تاکنون تعقیب شده و تغییری در آن ایجاد نشده است.

صالحی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم وی مبنی بر حمایت از این برگزاری مستقل بخش جهانی جشنواره جهانی یلم فجر بیان کرد: مزیت هایی وجود داشته که تاکنون باعث برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر شده است؛ نخست آن که این جشنواره دبیرخانه ثابت و مستمری داشته است که این استمرار به قدرت تکمیل و تکامل انجامیده است.

وی افزود: همچنین جشنواره جهانی فیلم فجر با تمرکز بر حوزه بین الملل، فرصت های جهانی را برای ایران کشف و خط های ارتباطی را در فرهنگ و هنر ایجاد کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این جشنواره جهانی فیلم فجر طی چهار سال گذشته گام های محسوسی را برداشته است، توضیح داد: این که بتوانیم از طریق جشنواره جهانی فیلم فجردر بخش های مختلف رفت و آمد شخصیت های شاخص سینمای جهان را داشته باشیم و بازار بین المللی را رشد دهیم، مهم است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره توانسته است دیپلماسی فرهنگی را بین کشورهای همسایه و آسیایی ایجاد کند، البته حتما باید با نگاهی انتقادی نیز جشنواره جهانی فیلم فجر را بررسی کرد اما رهاوردهای جشنواره در چهار سال گذشته در حوزه اقتصاد سینما و دیپلماسی سینما گام های تاثیرگذاری را نشان می دهد.

  • منبع خبر : ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر