جشنواره «انگور و دوشاب» در تفرجگاه عینالی برگزار می‌شود
جشنواره «انگور و دوشاب» در تفرجگاه عینالی برگزار می‌شود
در راستای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تفرجگاه عینالی به منظور معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان های توریستی آذربایجان‌شرقی، «جشنواره انگور و دوشاب ملکان» ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۹۸ در این تفرجگاه برگزار می‌شود.

به گزارش قلم پرس، قهرمان امامی معاون اداری و مالی سازمان توسعه و عمران عون بن علی با بیان اینکه عینالی محلی برای آئین‌های شهرستان‌های استان است، گفت: با توسعه رفاهی و تفریحی، عینالی به عنوان یک تفرجگاه کشوری، بستری مناسب برای معرفی داشته‌های شهرستان‌های استان است.

امامی با اشاره به برگزاری جشنواره انگور ملکان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی توانمندی های اقتصادی شهرستان ملکان است که به عنوان قطب انگور و کشمش استان مطرح است.

وی با بیان اینکه قبلا نیز این سازمان برای اجرای جشنواره ها و مراسم های سایر شهرها در تفرجگاه عینالی اعلام آمادگی کرده است، افزود: استارت برگزاری آیین‌های بومی و محلی استان در عینالی زده شده که برپایی جشنواره انگور و دوشاب ملکان در همین راستا خواه بود.

معاون اداری و مالی سازمان توسعه و عمران عون بن علی افزود: آماده همکاری برای برگزاری جشنواره زعفران مرند در آذرماه هستیم و اعتقاد داریم این حرکت به علت وجود گردشگران خارج از استان و حتی گردشگران خارجی در جهت توسعه اقتصادی استان و به تبع آن رشد اقتصادی و نیز ارتقای تولید ناخالص ملی منطقه و استان می تواند موثر باشد.

حسن علیوند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان نیز با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انگور و پنجمین جشنواره دوشاب گفت: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره در تبریز معرفی و شناساندن انگور و فرآورده های این محصول سالم به هموطنان عزیز است که به همت جهاد کشاورزی و فرمانداری ملکان و همکاری سازمان عون بن علی شهرداری تبریز و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ۲۱ و ۲۲ شهریورماه ۹۸ برگزار می شود.

علیوند افزود: شهرستان ملکان با داشتن ۱۲ هزار هکتار باغ انگور از لحاظ کیفیت رتبه اول کشوری و از لحاظ کمیت با ۲۶۰ هزار تن عنوان سوم کشوری را به خود اختصاص داده است و در این جشنواره انگور و فرآورده های آن همچون برگ مو، سرکه، انواع کشمش خشک، انواع دوشاب و نحوه تولید آن به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود