جشنواره‌ «عکس مستند تبریز»، ماحصل تلاش عکاسان مستند در سال‌های اخیر
جشنواره‌ «عکس مستند تبریز»، ماحصل تلاش عکاسان مستند در سال‌های اخیر

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز ضمن اشاره به اهمیت جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز»، گفت: این جشنواره در واقع ماحصل تلاش عکاسان مستند در سال‌های اخیر است به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، بهمن سلمانی در دیدار با اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرخانه این جشنواره […]

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز ضمن اشاره به اهمیت جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز»، گفت: این جشنواره در واقع ماحصل تلاش عکاسان مستند در سال‌های اخیر است

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، بهمن سلمانی در دیدار با اعضای شورای سیاست­گذاری و دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: انجمن هنر عکاسی آذربایجان شرقی در طی سال‌های اخیر توانسته حرکت‌های بزرگی در زمینه رشد عکاسان این خطه و همچنین حضور در مجامع بین‌المللی عکاسی آغاز کند.

وی ادامه داد: جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، در واقع ماحصل تلاش عکاسان مستند تبریز، آذربایجان و سراسر کشور است و در عین‌حال در ارتقای استعداد عکاسان جوانان مثمر ثمر واقع می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز تصریح کرد: انجمن هنر عکاسی استان خوشبختانه با به کارگیری استعدادهای جوان این عرصه توانسته به مجموعه‌ای فعال و پویا تبدیل شود و برگزاری کلاس‌های متعدد عکاسی و نیز برپایی نمایشگاه‌های عکس از جمله برنامه‌های مهم این انجمن است.

وی درباره نمایشگاه‌های عکسی که در تبریز برگزار می‌شود تشریح کرد: برگزاری نمایشگاه در واقع نتیجه آموزش‌ها و تلاش عکاسان جوان است و استقبال عکاسان و عموم مردم از این نمایشگاه‌ها بیانگر انجام صحیح رسالت انجمن هنر عکاسی استان است.

سلمانی درباره اینکه چرا پیش از این، جشنواره‌ای برای عکس مستند در تبریز برگزار نشده بود، اعلام کرد: در تبریز جشنواره‌های متعدد و مهمی همچون جشنواره «عکس رضوی» یا جشنواره «عکس فیروزه» همه‌ساله توسط متخصصین امر برگزار می‌شود اما برای برگزاری یک جشنواره جدید و مهم نیازمند تحقیق، بسترسازی و ایده‌پردازی بودیم که اکنون فراهم شده است.

وی در رابطه با افزایش علاقه به عکاسی بین جوانان تبریزی گفت: جای خوشحالی است که امروزه شاهد آن هستیم که جوانان زیادی در شهر و استان ما به عکاسی روی آورده‌اند و در افزایش این علاقه قطعا تدابیر و اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن عکاسی بی‌تاثیر نبوده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز همچنین درباره چالش‌هایی که متوجه عکاسان است، ابراز کرد: ساز و کاری که توسط مدیریت کلان فرهنگی و هنری کشور ایجاد شده، این است که انجمن عکاسی مامنی باشد برای عکاسان جوان تا علاوه بر اینکه از تجارب اساتید بهره می‌برند، بتوانند مشکلات خود را نیز با آنان درمیان بگذارند.

وی درباره تداوم جشواره سراسری عکس مستند تبریز تصریح کرد: اینکه این جشنواره اکنون در سطح کشوری برگزار می‌شود، بیانگر برنامه‌ها و عقبه فکری عوامل و دست اندرکاران آن است و قطعا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان ناظر و حامی از برنامه‌های آتی عوامل جشنواره استقبال خواهد کرد.

سلمانی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه عکاسی مستند در جریان این جشنواره گفت: اینکه یک عکاس معتبر بین‌المللی مدرس این کارگاه خواهد بود گویای این نکته است که زمینه برای برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی نیز وجود دارد.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم عکاسان و هنرمندان کشورمان بتوانند روز به روز در مدارج عالی و بین‌المللی بدرخشند و شاهد رشد کشور عزیزمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری باشیم.