جایگزینی محلول به جای نمک پاشی گامی بزرگ در راستای صیانت از محیط زیست
جایگزینی محلول به جای نمک پاشی گامی بزرگ در راستای صیانت از محیط زیست
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز جایگزینی محلول پاشی به جای استفاده از نمک پاشی را گام بزرگ شهرداری تبریز برای صیانت از محیط زیست در این کلانشهر دانست.

به گزارش شهریار، جواد صدیقی در کارگاه آموزشی تولید، ذخیره و استفاده از محلول در عملیات زمستانی گفت: با دستور شهردار کلانشهر تبریز از امسال در مواقع بارش برف نمک پاشی اجرا نخواهد شد و با این کار از ورود حجم عظیمی از نمک به سطح شهر و ایجاد مشکلات زیست محیطی جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: استفاده از ۵۰ هزارتن نمک در سال گذشته در مواقع بارش برف قطعا اثرات مخربی بر محیط زیست داشته است که با جایگزینی محلول پاشی به جای نمک پاشی به دنبال کاهش و رفع اثرات تخریبی نمک پاشی هستیم.

معاون شهردار تبریز با اشاره به دستور شهردار تبریز مبنی بر استفاده از روش های علمی در خصوص حذف نمک پاشی گفت: با مذاکرات متعددی که با پارک علم و فن آوری آذربایجان شرقی و تعدادی از اساتید دانشگاه داشتیم خوشبختانه با تامین زیرساخت های لازم از امسال محلول سازی، ذخیره و استفاده از محلول خواهیم توانست به شکل اصولی عملیات زمستانی را انجام دهیم.

وی افزود: قطعا موفقیت هر برنامه و طرحی نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است و در این زمینه شهروندان تبریز طی سالیان دراز نشان داده اند که بهترین اقدام را برای داشتن شهری زیبا، تمیز، مدرن و دوستدار محیط زیست انجام می دهند.

انتهای پیام/