ثبت۳ اختراع در شرکت گاز آذربایجان‌شرقی
ثبت۳ اختراع در شرکت گاز آذربایجان‌شرقی
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی از ثبت سه اختراع و 7 مقاله علمی دستاورد پژوهشی شرکت گاز استان استان خبر داد.

به گزارش قلم پرس، نادر کمالی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین دستاوردهای پژوهشی شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در سال جاری اقدام برای ثبت سه اختراع و انتشار ۷ مقاله در نشریات و کنفرانس‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در حوزه صنعت گاز بوده است.

وی گفت: این شرکت در سال جاری موفق به کسب دستاوردهای مهمی شده که از آن جمله می توان به طراحی و ساخت دستگاه انشعاب‌گیری گرم از لوله‌­های پلی‌ اتیلنی، بومی‌‍سازی، دستیابی به دانش فنی و ساخت نمونه اولیه یک دستگاه در زمینه بهره‌برداری و تعمیرات در حوزه توزیع گاز و دستیابی به دانش فنی یک محصول دانش بنیان در زمینه کنترل آلایندگی زیست محیطی ناشی از فرآیندهای توزیع گاز اشاره کرد که برای ثبت اختراع آنها اقدام شده است.

 کمالی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در سازمان اظهار داشت: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار در هر مجموعه و سازمانی بوده و زمینه ارتقای دانش کارکنان و اجرای فرآیندهای سازمانی منطبق بر تغییرات تکنولوژی و استانداردهای روز را فراهم می سازد.

 وی ادامه داد: امسال با برگزاری ۱۵ جلسه شورای پژوهش و بررسی بیش از ۵۰ موضوع پژوهشی،  ۱۸ پروژه تعریف، اجرا و راهبری شده و ۱۰ پایان نامه تحصیلات تکمیلی متناسب با نیازهای پژوهشی مورد حمایت شرکت گاز قرار گرفته است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان به ارتباط تنگاتنگ صنعت گاز با دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان اشاره و تصریح کرد: امسال با برگزاری نشست مشترک با دانشگاه های صنعتی سهند، آزاد اسلامی تبریز و پارک علم و فناوری، راهکارهای توسعه و گسترش تعاملات فی‌مابین از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بررسی شده است.

گازرسانی به ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی

بهرام افتخاری مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز آذربایجان‌شرقی نیز گفت: امسال ۱۹ طرح در قالب گازرسانی به ۱۰۰ روستای استان آذربایجان‌شرقی تهیه و اجرایی شده است.

وی گفت: با توجه به مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور روستاهای باقیمانده استان، طراحی پروژه‌های گازرسانی با توجه ویژه به صرفه و صلاح اقتصادی، بهترین مسیر دسترسی، امنیت و مقاومت شبکه‌های گاز اهمیت به سزایی دارد.

افتخاری با اشاره به اینکه بعضاً طراحی یک پروژه گازرسانی با چند ماه مطالعات موردی و جمع‌آوری اطلاعات تحقق می یابد، افزود: بکارگیری طرح‌های گازرسانی با رعایت استانداردهای اجرایی و کار تحقیقاتی زمینه‌ساز ارتقای بهره مندی مردم از نعمت گاز طبیعی خواهد بود.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز آذربایجان‌شرقی در خصوص پروژه‌های جنبی و ساختمانی شرکت اظهار داشت: پروژه فرهنگی مجتمع شهید یاغچیان از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمانی شرکت در سال‌جاری است.

انتهای پیام/