تکلیف مسیر خیابان ۴۵ متری انقلاب سریع‌تر مشخص شود
تکلیف مسیر خیابان ۴۵ متری انقلاب سریع‌تر مشخص شود
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به بلاتکلیفی و مشکلات اهالی امتداد خیابان 45 متری، لازم است تا تکلیف این مسیر در اسرع وقت مشخص شود.

به گزارش قلم پرس، فریدون بابایی اقدم با اشاره به صورتجلسه بیست و چهارم اردیبهشت ۹۸ کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص مشکلات اهالی امتداد خیابان ۴۵ متری، اظهار کرد: با توجه به لحاظ شرایط توپوگرافی محل، عملا اجرای خیابان ۴۵ متری انقلاب حد فاصل خیابان ایده لو تا یوسف آباد و یوسف آباد تا توانیر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: این موضوع باید در قالب لایحه مصوبه شورای شهر به کمیسیون ماده پنج ارسال شود و با توجه به اینکه این موضوع از مغایرت های اساسی طرح تفصیلی تلقی می شود، مراتب باید در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز تصویب شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه مقرر شده تا شهرداری تبریز این موضوع را بصورت لایحه به شورا بیاورد، عنوان کرد: اختلاف ارتفاع در این منطقه آنقدر زیاد است که ۴۵ متر عرض خیابان جواب نمی دهد و اگر بخواهیم بحث توانمندی مناطق حاشیه نشین را محقق کنیم، مستلزم این است که پهنای تملک در آن محل ۳۰۰ متر باشد و این کار نیز با توجه به شرایط مالی شهرداری، عملا امکان پذیر نیست.

وی افزود: با توجه به حجم بالای تملک های صورت گرفته اعم از تعداد املاک واقع در مسیر و اعتبارات هزینه شده و همچنین بلاتکلیفی شهروندان ضرورت دارد مهندسان مشاور متولی طرح تفصیلی تبریز ظرف بازه زمانی یک ماهه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نسبت به تعیین کد بر و کف خیابان با هماهنگی شهرداری تبریز اقدام کند که متعاقب آن اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در خصوص احداث خیابان صورت گیرد.