سناریویی برای خداحافظی
سناریویی برای خداحافظی
پس از انتشار اخبار خداحافظی استاندار آذربایجان‌شرقی باید، دید چه در انتظار کرسی استانداری است و چه زمانی از بلاتکلیفی خارج خواهد شد تا شاید هوایی تازه در آذربایجان‌شرقی به مشام برسد!

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، هرروز که بیرون می‌روی و در بین مردم نشست‌ و برخاست می‌کنی در لابه‌لای بحث‌هایشان مخصوصاً بحث‌های سیاسی و اجتماعی موضوع تغییر استاندار هم مطرح می‌شود که آیا بالاخره آقای استاندار می‌رود یا نه؟

 اکثراً می‌گویند نمی‌رود، چراکه همیشه پای یک تبصره در میان است و گاهی برخی‌ معتقدند این برود؛یکی دیگر می‌آید!

البته داستان از آنجایی شروع شد که مدتی پیش وزیر کشور گفت ۱۵ استاندار مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، یعنی ۱۵ استاندار می‌رود که حال این عدد به ۱۴ رسید.

طی بررسی موضوع و در ادامه فهرستی از استانداران احتمالی مشمول این قانون منتشر شد که نام والی آذربایجان‌شرقی هم به چشم می‌خورد.

استانداری که از زمان آمدنش تازه یک‌سال سپری‌ شده و از لحظه ورودش به استان حرف‌ و حدیث در مورد نحوه انتخابش برای جلوس بر کرسی استانداری آذربایجان‌شرقی زیاد بود، حتی رسانه‌های همسو نیز مطالبی مبنی بر اینکه استاندار آذربایجان‌شرقی توسط یک پدرخوانده و یا به قولی یک استاندار در سایه انتخاب‌شده و در همه نصب و عزل‌های استان دخیل بوده و تا حدودی مهره‌های اصلی ثابت ماندند یا فقط جابه جا شدند.

حال موضوع رفتن خدابخش هم به یک مسئله تبدیل‌شده و حرف‌ و حدیث همچنان ادامه دارد.

با وجود اینکه «مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت که خودش و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان است»، برخی از نمایندگان به دنبال نرفتن او بودند و در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که «خدابخش مشمول قانون مذبور نمی‌شود و خواهد ماند».

حتی برخی از نماینده‌های جریان‌های سیاسی که لحظه ورود آقای خدابخش برای مخالفت با آمدنش به استان کمپین تشکیل داده بودند و پس از ورود از صدقه‌سر همین استاندار جدید حکم مشاوری دریافت کردند، حالا برای ماندنش کاسه داغ‌تر از آش شده و در مصاحبه‌ای گفته است «خدابخش در استانداری خواهد ماند».

حتی کار به‌جایی رسید که رسانه‌ها مدعی شدند بنا بر اعلام دیوان محاسبات مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی مشمول قانون منبع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود.

باوجود همه این موضوعات،«نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس تأکید کرد: آقای مجید خدابخش مشمول قانون منع به‌کارگیری از بازنشستگان بوده و تا ۲۶ آبان ماه سال‌جاری فرصت دارد که در این پست بماند» و با توجه به اینکه «سخنگوی قوه قضائیه، گفته؛ اگر چنانچه به فردی اعلام شد که باید بازنشسته شود، فرد بماند، نمی‌تواند حقوق بگیرد و دخل و تصرفی در اموالی که در دستش است، داشته باشد. اگر این کار را بکند مطابق قانون تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرد».

حال باید دید چه در انتظار کرسی استانداری است و چه زمانی از بلاتکلیفی خارج خواهد شد تا شاید هوایی تازه در آذربایجان‌شرقی به مشام برسد!

نگارنده: امید تبریزی