تولید کمک فنر خودروهای سواری برای نخستین بار در شمالغرب کشور
تولید کمک فنر خودروهای سواری برای نخستین بار در شمالغرب کشور

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید قطعات خودرو گفت: کمک فنر خودروهای سواری برای اولین بار در شمالغرب کشور و در شهرک صنعتی بعثت تولید می شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان در بازدید از واحد تولیدی پارت صنعت پایا آذر سپهر […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت بالای استان در تولید قطعات خودرو گفت: کمک فنر خودروهای سواری برای اولین بار در شمالغرب کشور و در شهرک صنعتی بعثت تولید می شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان در بازدید از واحد تولیدی پارت صنعت پایا آذر سپهر در شهرک صنعتی بعثت، اظهار کرد: فروردین امسال وعده ۶ ماهه تولید کمک فنر خودرو در این واحد را دادیم و امروز این وعده محقق شد.

وی ادامه داد: در این واحد صنعتی دانش بنیان علاوه بر تولید کمک فنر خودروهای سواری، انواع قطعات خودرو مانند انواع جک های هیدرولیک، فرمان هیدرولیک و جک گازی تولید می شود.

پرنیان با اشاره تولید شش میلیون قطعه خودرو در سال در این واحد صنعتی اضافه کرد: تا کنون حدود پنج هزار میلیارد ریال برای توسعه این واحد صنعتی سرمایه گذاری شده و اکنون ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان این که با برنامه ریزی های انجام شده این واحد صنعتی بزرگترین واحد تولیدی کمک فنر خودرو خواهد شد، گفت: برای راه اندازی خط کروم در این واحد تولیدی، سالن های این فاز توسعه در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: در صورت تامین نقدینگی مورد نیاز، این مجموعه به اندازه ای توسعه خواهد یافت که برای هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

احداث اولین شهرک فناورانه کیف و کفش و پوشاک کشور در آذربایجان شرقی

صابر پرنیان امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بعثت افزود: با وجود این شهرک فناوری ارتباط میان عناصر موجود در زنجیره ارزش کیف و کفش و پوشاک در منطقه تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی اصناف تولیدی استان و شرکت شهرکهای صنعتی برای ایجاد شهرک فناوری اظهار داشت: ماه گذشته جلسه ای در محل کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همت نمایندگان استان در مجلس و مسولان دولتی مرتبط و اصناف تبریزی برگزار و مقرر گردید محل مورد نیاز برای ایجاد این شهرک در جوار شهر تبریز مکان یابی شود.

وی ادامه داد: این مهم در کمتر از یک ماه محقق شد و زمین مورد نیاز به مساحت ۱۶ هکتار در شهرک صنعتی بعثت فراهم شد.

پرنیان گفت: اجرای این طرح بر عهده اتحادیه پوشاک تبریز است که با در نظر گرفتن جدید ترین فرآیندها، مجموعه ای از مراکز صنفی، صنعتی و علمی و آموزشی و فروشگاهی و تجاری فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک بعد از شهرک فناوری خودرو تبریز دومین شهرک از نوع فناورانه خواهد بود که در کشور بی نظیر است.

هدف از احداث شهرک‌های فناوری حمایت از تجاری‌سازی و توسعه فنّاوری و به‌تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی است. شهرک‌های فنّاوری، بستر مناسبی برای استقرار کسب‌وکارهای فناور، واحدهای تحقیق و توسعه، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی شکل می‌دهد که در تعامل سازنده با یکدیگر زمینه ارتقای فناوری در صنایع کوچک را فراهم می‌آورند.

پایان پیام/ع


[ad_2]