تولیدات ماشین سازی تبریز ۲ برابر شده است
تولیدات ماشین سازی تبریز ۲ برابر شده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: در چند وقت گذشته ماشین سازی تبریز دستخوش مسائلی بود که به شکر خدا اکنون میزان تولید آن ۲ برابر افزایش یافته است و پس از واگذاری به صندوق بازنشستگان فولاد سامان یافته است.

به گزارش قلم پرس، میر احد حسینی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان گفت: ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی جزو واحدهای تولیدی زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می شوند و این شرکت با استعلام از قوه قضائیه به صندوق بازنشستگان فولاد که زیر مجموعه وزارت کار است، پیوسته و در چهار ماه گذشته عملکرد مناسبی داشته است؛ در واقع این شرکت از گذشته تاکنون جزو واحدهای تولیدی مادر بوده و زیرساخت های اقتصادی منطقه و کشور را تشکیل داده است.
میراحد حسینی اظهار کرد: در چند وقت گذشته ماشین سازی تبریز دستخوش مسائلی بود که به شکر خدا اکنون میزان تولید آن ۲ برابر افزایش یافته است و پس از واگذاری به صندوق بازنشستگان فولاد سامان یافته است.
وی همچنین با اشاره به اقدامات اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی، گفت: ۲۵۰۰ دستگاه بخاری برقی و ۱۵ تن مواد غذایی به زلزله زدگان استان ارسال شده است و ۲ گروه پزشکی زیر مجموعه تامین اجتماعی به این مناطق اعزام شدند.
حسینی ادامه داد: ۲۵۰ میلیون تومان بانک توسعه تعاون و ۱۵۰ میلیون تومان صندوق روستایی کمک های مالی به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی اعطا کرده اند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: هزار واحد مهدکودک و ۱۷۰۰ واحد بخش دولتی در بخش های مختلف زیرنظر بهزیستی فعالیت می کنند که هفت هزار نفر در این بخش ها مشغول بکار هستند.
محسن ارشدزاده اظهار کرد: مهدروستاها یا موسساتی که از معلولان حمایت می کنند، درآمد کمی دارند و روابط کارکنان این موسسات با کارفرما باید مورد توجه باشد؛ بر این اساس نباید مانند سایر کارفرماها با آنها رفتار شود؛ در واقع باید متناسب با کار آنها هیات های رسیدگی وزارت کار با این واحدها رفتار و رای صادر کنند.
اعطای ۱۰۲ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: امسال تاکنون ۶۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۶۰۳ فقره وام در حوزه کسب و کار خرد روستایی پرداخت شده است.
کریم زاده با بیان اینکه در بیشتر شهرستان های آذربایجان شرقی تناسب توزیع تسهیلات وجود دارد، اظهار کرد: ۴۱ میلیارد تومان نیز از اعتبارات داخلی برای تسهیلات اشتغال روستایی آذربایجان شرقی پرداخت شده و ۲۵ میلیارد تومان دیگر تا سه ماه آینده پرداخت می شود.
در پایان این نشست از اقدامات اثربخش و خدمات ارزشمند مدیرعامل گروه ماشین سازی تبریز مهندس ناصرفرج زاده با اهداء لوح قدردانی بعمل آمد.