توضیحات دادستان تبریز درباره حادثه پارک ائل گلی
توضیحات دادستان تبریز درباره حادثه پارک ائل گلی

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز و منتشرکنندگان فیلم حادثه دستگیر شدند. به گزارش قلم پرس،  موسی خلیل اللهی دادستان تبریز گفت: به محض اطلاع از موضوع ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز و انتشار فیلم این مزاحمت، دستورات لازم صادر شد […]

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز و منتشرکنندگان فیلم حادثه دستگیر شدند.

به گزارش قلم پرس،  موسی خلیل اللهی دادستان تبریز گفت: به محض اطلاع از موضوع ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز و انتشار فیلم این مزاحمت، دستورات لازم صادر شد و خاطیان در این رابطه بازداشت شده و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، امری قبیح و ناپسند است گفت: ناپسندتر این که افرادی این گونه مسائل را در جامعه انتشار دهند و باعث ایجاد ناامنی در جامعه شوند، از این رو دستگاه قضایی به شدت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با تاکید براین که رسیدگی به این گونه پرونده‌ها در اولویت است، افزود: پرونده این افراد به شعبه بازپرسی ارجاع شد و پس از تفهیم اتهام به زندان معرفی شدند و کیفرخواستِ لازم به زودی صادر خواهد شد.

 هاشم شعفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی  نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز از دستگیری تمام عوامل ایجاد مزاحمت به دو دختر جوان در پارک ائل گلی تبریز خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی انتشار فیلمی درفضای مجازی مبنی بر ایجاد مزاحمت تعدادی افراد به دو دختر جوان در پارک ائل گلی تبریز، به جهت حساسیت موضوع ، شناسایی و دستگیری این افراد در دستور کار ماموران قرار گرفت.

شعفی افزود: با اشراف اطلاعاتی دو نفر از عوامل ایجاد مزاحمت در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و روانه زندان شدند و در ادامه چهار نفر مزاحم دیگر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با اطمینان به شهروندان که پلیس همیشه و در همه حال  برای تامین امنیت و آرامش در جامعه در کنار مردم  بوده و برای ایجاد امنیت در تمام پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در تمام فصول سال حضور فعال  خواهد داشت، تاکید کرد: پلیس با هماهنگی مقامات قضائی با مزاحمین به نوامیس مردم و هنجار شکنان برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه هنجارشکنی و مزاحمت به مردم موضوع را  با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 انتشار تصاویر منتسب به ۲ دختر نوجوان در بوستان «ائل گولی» تبریز که در محاصره جمعی از پسران گرفتار شده و به سمت آنها گلوله‌های برفی پرتاب کرده و آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهند، موجی از اعتراض همراه با نفرت را موجب شد و بازتاب وسیعی در فضاهای مجازی پیدا کرد.