توسعه نگاه فرهنگی، فعالیت های مدیریت شهری را قوام می بخشد
توسعه نگاه فرهنگی، فعالیت های مدیریت شهری را قوام می بخشد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی توسعه نگاه فرهنگی را موجب قوام و دوام سایر اقدامات در مدیریت شهری دانست.

به گزارش قلم پرس، “سید قاسم ناظمی” در کارگروه تدوین دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی المپیاد فرهنگی ورزشی پرچم که به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شد، خاطرنشان کرد: همه نهادهای اجتماعی در دنیا نقش ویژه ای در بهبود شرایط زندگی دارند و نقش شهرداری ها در این حوزه موثر و پررنگ است.

وی افزود: شهرداری ها از زمانی که به وسیله شوراهای شهر در مدیریت شهری ورود پیدا کردند، تحولات فراوانی را ایجاد نمودند‌

ناظمی خاطرنشان کرد: برای پاسخ دادن به دغدغه های مردم، باید درخصوص تمرکز به موضوعات اجتماعی و فرهنگی، که از خواست های مردم  در حوزه‌ی شهرداری هاست،‌ توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: افزون بر این، هزینه های خدمات شهری مستمر در حال افزایش است و توجه کافی به حوزه فرهنگ و اجتماع می تواند بار بزرگی از این هزینه ها را از دوش شهرداری ها بردارد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک شهروند به هویت، ارزش‌ها و داشته های خود واقف باشد، به شکل موثر در روند فعالیتهای شهری نقش آفرینی خواهد داشت.

ناظمی اظهار داشت: زمانی شاهد شهر خوب، سالم، موفق و اسلامی هستیم که فعالیت‌های فرهنگی به اندازه اقدامات عمرانی و اجرایی، مورد توجه باشد.

ناظمی با بیان اینکه باید از امروز به فکر پیر شدن جامعه باشیم گفت: باید با ورزش، به مقابله با مشکلات ناشی از این امر برویم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش برای تعالی و توسعه ورزش و نشاط که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و دیگر بخش‌های مرتبط برنامه ریزی و اجرایی می شود، گام‌هایی مهم و ارزشمند برای صحت و سلامت جامعه است.