توسعه متوازن شهر اساسی‌ترین‌ اولویت شورا و شهرداری تبریز است
توسعه متوازن شهر اساسی‌ترین‌ اولویت شورا و شهرداری تبریز است
رئیس شورای شهر تبریز از تلاش شهرداری و شورای شهر برای توسعه متوازن شهر و ساماندهی مناطق کم برخوردار خبر داد.

شهرام دبیری در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ بین وزارت کشور، استانداری آذربایجان‌شرقی و شهرداری تبریز که در راستای اجرای برنامه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین شهر تبریز منعقد شد، گفت: در بودجه سال آتی شهرداری تبریز، اعتبار ویژه‌ای برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین شهر اختصاص داده‌ایم.

او به نبود عدالت اجتماعی در مناطق مختلف شهر تبریز اشاره کرد و افزود: تلاش برای توسعه متوازن شهر یکی از اساسی‌ترین‌ اولویت‌های شورا و شهرداری تبریز و انتظار داریم مردم و بخصوص خیرین یاری‌گر شهرداری در مدیریت این امر باشند.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه از تخصیص ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در تبریز خبر داد و گفت: دفاتر تسهیل‌گری اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده‌اند و باید حمایت‌های مسئولین در این زمینه افزایش یابد.

این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله) در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها وخط مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور و به منظور طراحی و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.