توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد
توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد

سفیر ارمنستان در ایران با با بیان اینکه توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد، گفت:  ارمنستان دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا و مسیر دسترسی به اتحادیه اروپاست و ما به‌عنوان کشور دوست و برادر اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از فرصت‌های قانونی بسیار خوب در کشور ما استفاده کنند. سفیر […]

سفیر ارمنستان در ایران با با بیان اینکه توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد، گفت:  ارمنستان دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا و مسیر دسترسی به اتحادیه اروپاست و ما به‌عنوان کشور دوست و برادر اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از فرصت‌های قانونی بسیار خوب در کشور ما استفاده کنند.

سفیر ارمنستان در ایران در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی بیان اینکه توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد، گفت: با وجود روابط سیاسی خوب دو کشور، باید صادقانه بگوییم که از ظرفیت‌های اقتصادی موجود به حد کافی استفاده نکرده‌ایم که شاید یکی از دلایل آن، عدم شناخت عمیق فعالان اقتصادی دو کشور از یکدیگر است.

آرتاشس تومانیان افزود: ارمنستان دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا و مسیر دسترسی به اتحادیه اروپاست و ما به‌عنوان کشور دوست و برادر اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از فرصت‌های قانونی بسیار خوب در کشور ما استفاده کرده و به راحتی در ارمنستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور ارمنستان از جمله در حوزه خودرو، کشاورزی، صنایع غذایی و آی‌تی، از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با تشکیل گروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، زمینه آشنایی و ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف را فراهم کرده و از فعالیت بخش خصوصی این استان در کشور ارمنستان حمایت کند.