توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم
توافق ازبکستان و روسیه بر سر از سرگیری ارتباطات ریلی منظم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و روسیه در مورد از سرگیری ارتباطات ریلی منظم پس از بهبود وضعیت همه گیری به توافق رسیدند. این توافق در چارچوب دیدار «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «الگ بلازاروف» رئیس راه آهن روسیه در شهر «تاشکند» به […]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و روسیه در مورد از سرگیری ارتباطات ریلی منظم پس از بهبود وضعیت همه گیری به توافق رسیدند.

این توافق در چارچوب دیدار «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «الگ بلازاروف» رئیس راه آهن روسیه در شهر «تاشکند» به دست آمده است.

همچنین در چارچوب این دیدار مسایل تعمیق همکاری های متقابل در زمینه حمل و نقلی نیز بررسی شد. طرفین گام های بعدی را برای گسترش همکاری های دوجانبه با اهداف افزایش کثرت کار کریدورهای ریلی متصل کننده دو کشور از طریق تجدید نظر و بهبود شرایط جابجایی بارها که منجر به کاهش هزینه های زمان و عوارض برای تولیدکنندگان و شرکت های لجستیکی و افزایش پتانسیل ترانزیتی دو کشور شود، تعیین کردند.  

علاوه بر این، اقدامات مشترک مبنی بر افزایش حجم جابجایی بارهای متقابل از طریق شکل گیری روابط مستقیم بین کارآفرینان ازبکستان و روسیه با هدف برقراری صادرات منظم فرآورده های مجتمع زراعی و صنعتی ازبکستان به بازار روسیه اتخاذ شده است.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی در سطح ۵ میلیارد و ۶۴۱ میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۹۶۱ واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از ۵۶۰ شرکت شراکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این  دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/.