تنها ۴ لیست ائتلاف در تبریز قانونی و مجوز دار است
تنها ۴ لیست ائتلاف در تبریز قانونی و مجوز دار است

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تبریز گفت: تعداد نهایی کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به ۱۴۷ نفر رسید. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، رحیم شهرتی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس […]

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تبریز گفت: تعداد نهایی کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به ۱۴۷ نفر رسید.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایسنا، رحیم شهرتی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز پایان یافته است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف تبلیغاتی، با متخلفین به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون هیچ گونه مشکلی در روند اجرایی مقدمات انتخابات پیش نیامده و تمامی دست‌اندرکاران اجرایی و مردم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه، سالم، شفاف و قانونمند آماده هستند.

وی تعداد ثبت نام کنندگان به عنوان کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را ۲۸۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۳۸ نفر از این تعداد، خانم و ۲۴۵ نفر آقا بودند.

به گفته رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان تبریز، پس از بررسی‌های انجام شده در هیات نظارت و هیات اجرایی،۹۳ نفر رد صلاحیت شدند. پس از انصراف و انتقال برخی از کاندیداها نیز به دیگر حوزه های انتخابیه، تعداد کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به ۱۴۷ نفر کاهش پیدا کرده است.

شهرتی‌فر با بیان اینکه اینکه فرهنگ تبلیغات سالم نسبت به انتخابات‌های دوره قبلی، رشد قابل توجهی داشته است تصریح کرد: خوشبختانه در دو هفته بازه زمانی تبلیغات کاندیداهای خبرگان رهبری و یک هفته زمان تبلیغات برای کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، هیچ موردی از شکایت‌های مردمی همچون دیوار نویسی و … و همچنین شکایت‌های کاندیداها از یکدیگر به ستاد انتخابات شهرستان، گزارش نشده است. توزیع برخی اقلام ممنوع تبلیغاتی توسط برخی کاندیداها مشاهده شد که نیروی انتظامی و اکیپ های شهرداری، در کمترین زمان ممکن مانع از توزیع این اقلام تبلیغاتی شدند.

وی با تشکر از هیات امنای مساجد و همچنین روسای دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری جلسات مختلف سیاسی و مناظره‌های انتخاباتی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، یکی از سیاست‌های راهبردی نظام است و فضای نشاط سیاسی حاکم بر کشور و بخصوص تبریز، حاکی از برگزاری انتخاباتی با شکوه است.

وی در بخشی از سخنان خود ابراز کرد: انتطار داریم برخی رسانه ها، مطبوعات و پایگاه های خبری از تبلیغ بر علیه و له کاندیداها اجتناب کرده و زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای آماده کنند.

به گفته فرماندار تبریز، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح روز هفت اسفند ۹۴ در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز آغاز و در مرحله اول تا ساعت ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت. با توجه به احتمال افزایش مشارکت مردم نسبت به دوره‌های قبل، ممکن است چند بار نیز شاهد تمدید انتخابات باشیم.

شهرتی‌فر در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر تعداد لیست‌های ائتلافی مجاز و قانونی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: تنها چهار لیست ائتلافی در این حوزه انتخابیه به صورت قانونی و تهیه صورتجلسه با امضای تمامی کاندیداها وجود دارد و بقیه لیست‌ها جعلی هستند. دو گروه نیز که قصد دریافت وجوه هنگفت از برخی کاندیداها داشتند شناسایی شده و تحویل مرجع قضایی شده اند.

وی تعداد واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را در حدود یک و نیم میلیون نفر عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از واجدین شرایط رای دهی در این حوزه انتخابیه مربوط به شهرستان تبریز است.

وی همچنین گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر در این دوره از انتخابات و در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر همکاری خواهند کرد.

فرماندار شهرستان تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان اعلام نتایج این دوره از انتخابات اظهار کرد: انتخابات در این دوره به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود و ما نیز نهایت تلاش خود را می کنیم که در کمترین زمان ممکن پس از اتمام اخذ رای در تمامی شعب، فرآیند شمارش و اعلام نتایج را آغاز کنیم.

به گفته شهرتی فر، ۱۹ شعبه سیار اخذ رای نیز در این دوره از انتخابات برای مکان هایی همچون بیمارستان‌ها و بخصوص روستاهای کم جمعیت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: از ۲۴ فرآیند مربوط به برگزاری انتخابات، ۲۲ فرآیند به جز اخذ رای و شمارش آرا به صورت الکترونیکی انجام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص اینکه آیا اعطای وام های میلیونی به کاندیداهای مجلس شورای اسلامی صحت دارد یا خیر افزود: این مساله کذب است و نه تنها در تبریز بلکه در هیچ کجای کشور، چنین مساله ای صحت ندارد.