تمرکز مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم بر مهار تورم ناشی از سوداگری
تمرکز مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم بر مهار تورم ناشی از سوداگری

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به عملکرد اجلاسیه اول مجلس یازدهم،  اظهار داشت: مجلس در آغاز کار خود اولویت‌هایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد امید در جامعه تعریف کرد. اولویت های تعیین شده در مجلس یازدهم بر اساس رفع کاهش فشار اقتصادی بر روی مردم و رفع […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به عملکرد اجلاسیه اول مجلس یازدهم،  اظهار داشت: مجلس در آغاز کار خود اولویت‌هایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و ایجاد امید در جامعه تعریف کرد. اولویت های تعیین شده در مجلس یازدهم بر اساس رفع کاهش فشار اقتصادی بر روی مردم و رفع دغدغه معیشتی آن ها بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: مجلس در اجلاسیه اول بر خواسته های اصلی جامعه از جمله مسکن و اشتغال متمرکز بود و قدم هایی را در این راستا برداشت که می توان به طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد. در ادامه کار نیز طرح یارانه کالا های اساسی، مالیات بر اجاره خانه های خالی، اصلاح ساختار بودجه و در روزهای آغازین اجلاسیه دوم طرح مالیات بر سوداگری در حوزه های ارز، طلا، سکه و مسکن در دستور کار قرار گرفت.

وی ابراز کرد: کسانی که از طریق خرید فروش اقدام به افزایش قیمت ها می کنند مالیات نمی دهند اما اقدام مجلس باعث می شود ضمن مهار اثر تورمی سوداگری، سرمایه مردم نیز به سمت تولید سوق داده شود.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به ارزیابی مثبت مقام معظم رهبری از بازدید های میدانی صورت گرفته در مجلس یازدهم بیان کرد: حضور رئیس مجلس، روسای کمیسیون ها و نمایندگان در میدان نظارت و بازدید از واحد های تولیدی برای حل مشکلات آنها، نمونه‌ای از اقداماتی هستند که در اجلاسیه اول انجام شده و این روند ادامه خواهد داشت.

تاج الدینی با اشاره به شعار مجلس یازدهم گفت: قوه مقننه کار خود را با چهار رویکرد شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی آغاز کرد و در تمام امور خود آن را مبنا قرار داد. در بحث هوشمند سازی تمام طرح ها،لوایح پیشنهادات در قالب اپلیکیشن سامانه قانونگذاری بصورت بروز در اختیار نمایندگان قرار دارد و آن ها می توانند نظرات خود را به صورت یکپارچه مطرح کنند.     

وی بیان کرد: در بحث شفاف سازی،طرح شفایت آرای نمایندگان را داریم که بعد از سه بار رفت و برگشت نهایتا در صحن تصویب شد و در حال حاضر کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در حال بررسی این موضوع مهم است و پس از نهایی شدن برای تصویب به صحن ارائه می شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱