تقوی: اینطور نیست که بعد از مراسم تنفیذ همه مشکلات حل شود
تقوی: اینطور نیست که بعد از مراسم تنفیذ همه مشکلات حل شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر سیّدمحمّدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، صبح امروز (دوشنبه ۷ تیر) با حضور خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد. در این مراسم حجّت الاسلام سیّد رضا تقوی، نماینده مردم […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر سیّدمحمّدحسین بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب، صبح امروز (دوشنبه ۷ تیر) با حضور خانواده‌های شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد.

در این مراسم حجّت الاسلام سیّد رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بنا نهادن مجموعه فرهنگی سرچشمه در محل شهادت شهدای هفتم تیر گفت: باید نمایندگان مجلس و هیئت دولت را بیاوریم در این مکان و به آن‌ها بگوییم پایه‌های صندلی‌‌هایی که بر روی آن‌ها نشسته‌اید بر این خون بنا شده است.

تقوی با بیان اینکه نباید بگذاریم هفت تیر فراموش شود، تصریح کرد: هفت تیر، فصل جدیدی را در تاریخ انقلاب باز کرد و بارها باید این فصل را خواند. 

وی با یادآوری سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه شهید بهشتی یک ملت بود، اظهار داشت: شاید سوال شود که آیا یک فرد می‌تواند یک ملت باشد؟ پاسخ این است که بله، قرآن هم از حضرت ابراهیم به عنوان یک امت یاد می‌کند. این بزرگی، از فکر و اندیشه فرد است. شهید بهشتی به وسعت بشریت فکر می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی در ادامه گفت: یک سال قبل از اینکه شهید بهشتی به آلمان برود، شاگردش بودم و سه‌شنبه‌ها به قم می‌آمد و طلبه‌ها را دور خودش جمع می‌کرد و می‌گفت سوال بپرسید. در آن جلسات بسیار سخنان لطیف و آموزنده‌ای می‌گفت.

تقوی ادامه داد: وقتی که به مدرسه فیضیه آمد، من پشت تریبون به او خیرمقدم گفتم. بعد من را صدا زد و گفت ده پانزده نفر از طلبه‌ها را بیاور در دفتر حزب جمهوری اسلامی، با شما کار دارم.

وی افزود: تعدادی از طلبه‌ها را جمع کردم و شهید بهشتی آمد و گفت شما را جمع کرده‌ام تا درباره انقلاب فرهنگی با شما سخن بگویم. این اولین باری بود که ما اصطلاح انقلاب فرهنگی را می‌شنیدیم.

تقوی ادامه داد: شهید بهشتی بیش از ۴۰ دقیقه درباره انقلاب فرهنگی سخن گفت و تاکید کرد که اگر بخواهیم این انقلاب بماند باید انقلاب فرهنگی را جدی بگیریم. در آخر جلسه از ما پرسید آیا جلسه را ضبط کردید؟ وقتی مطلع شد که ضبط نشده است، افسوس خورد و گفت من ماحصل ساعت‌ها مطالعه و تحقیقم را با شما مطرح کردم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: شهید بهشتی بعد از جلسه به ما گفت مواضع حزب جمهوری اسلامی را مثل «مکاسب» بخوانید و بحث کنید و نظرات‌تان را به من برسانید. بعد از مدتی وقتی من را دید، در بین جمع من را صدا زد و گفت نظرات را آوردی؟ وقتی گفتم نه، ناراحت شد و گفت من با کسی شوخی ندارم. بعد رفتیم و روی مواضع حزب جمهوری اسلامی کار کردیم.

تقوی در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه امروز کشور به کمک مردم نیاز دارد، گفت: آیت‌الله رئیسی با دعوت شما مردم وارد عرصه شده است و اینطور نیست که بگوییم بعد از تنفیذ حکم ایشان، همه چیز درست می‌شود. همه باید ایشان را در حل مشکلات کشور کمک کنیم.
انتهای پیام/