تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید
تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر(عج) با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید
تقاطع غیرهمسطح ولی عصر (عج) به عنوان اولین پروژه بزرگ عمرانی سال جدید شهرداری تبریز با صرف هزینه ۱۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم پرس، پروژه تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» با طول بیش از ۱۳۰۰ متر به عنوان بخشی از فاز اول اتوبان ولایت از چهار رمپ و سه لوپ تشکیل یافته و بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه صرف شده است.

با بهره برداری از این تقاطع کوی نصر و استانداری به یکدیگر متصل و تردد در مسیرهای مختلف اتوبان پاسداران، نصر و استانداری به همدیگر ممکن می شود.

مراسم افتتاح این پروژه قبل از ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز، فرمانده سپاه عاشورا و جمعی از اعضای شورای شهر تبریز و مدیران شهری برگزار شد.

شهردار منطقه ۵ تبریز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» گفت: قرارداد اجرای اتوبان ولایت به طول ۹ کیلومتر در سال ۹۴ با اعتبار یک هزار میلیارد ریالی با موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شده است و پروژه تقاطع غیرهمسطح «ولیعصر» به عنوان فاز اول اتوبان ولایت تلقی می شود.

میرعلی اصغر نساج با بیان اینکه اتوبان ولایت خیابان استاندارد را به جاده تبریز- اهر متصل می کند، افزود: این پروژه از اول میدان شهرک نصر شروع شده و تا بزرگراه دوکمال ادامه پیدا می کند.

وی در خصوص اهداف اجرای این پروژه گفت: اتصال کوی نصر و استانداری به همدیگر و همچنین امکان دسترسی از این دو شهرک به اتوبان پاسداران از جمله اهداف احداث تقاطع غیرهمسطح ولیعصر است.

نساج با تاکید بر اینکه این تقاطع بار ترافیکی منطقه را نیز کاهش می دهد، گفت: لوپ چهارم این پروژه ناقص است و همت شهرداری تبریز این است که لوپ چهارم نیز احداث و به بهره برداری برسد. البته قبل از تصویب طرح احداث این تقاطع نتوانسته بودند تملک آنرا که هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان داشت انجام دهند ولی شهرداری تبریز می خواهد این لوپ چهارم را نیز ایجاد کند.