تعویض مفصل فک صورت با استفاده از دنده قفسه سینه در تبریز + عکس
تعویض مفصل فک صورت با استفاده از دنده قفسه سینه در تبریز + عکس

استخوان و مفصل فک دختر ۸ ساله ای که در ۴ سالگی در نتیجه حادثه رانندگی دچار آسیب دیدگی شده بود با تلاش جراح متخصص فک و صورت و تیم جراحی مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت تعویض و پیوند شد. به گزارش قلم پرس از تبریز، پزشکان این مرکز برای اولین بار […]

استخوان و مفصل فک دختر ۸ ساله ای که در ۴ سالگی در نتیجه حادثه رانندگی دچار آسیب دیدگی شده بود با تلاش جراح متخصص فک و صورت و تیم جراحی مرکزآموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با موفقیت تعویض و پیوند شد.

به گزارش قلم پرس از تبریز، پزشکان این مرکز برای اولین بار در شمالغرب کشور موفق به جایگزینی استخوان قفسه سینه به همراه غضروف آن به جای استخوان آسیب دیده و جوش خورده فک صورت دختر ۸ ساله شدند.

رضا خورشیدی خیاوی استاد دانشگاه و متخصص جراحی فک و صورت در این باره به خبرنگار فارس در تبریز گفت: شکسته شدن استخوان فک بیمار و به دنبال آن عدم درمان و جوش خوردن به همدیگر باعث قفل شدن فک بیمار شده و باعث اختلال در زندگی روزمره و صحبت کردن وی شده بود .

خورشیدی ادامه داد: پس از اعلام آمادگی و انجام اقدامات اولیه برای عمل جراحی به دلیل حاد بودن وضعیت بیمار برای بیهوشی ،حمزه حسین زاده متخصص بیهوشی مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با استفاده از تکنیک خاصی که بدون کمترین عوارض برای بیمار باشد اقدام به بیهوشی بیمار کرده و عمل با موفقیت انجام شد.

این استاد دانشگاه در خصوص مدت زمان عمل و نیز عوارض احتمالی این نوع عمل ابراز داشت: این عمل با استفاده از دنده پنجم قفسه سینه بیمار به همراه غضروف آن در یک پروسه ۵ ساعته جایگزین استخوان فک بیمار شدا و اگر حین جراحی دقت لازم به عمل نیاید عوارضی مانند آسیب دیدن عصب صورت ،خون ریزی شدید،بسته نشدن چشم را به دنبال داشت.

وی افزود: پس از انجام موفقیت آمیز این عمل جراحی هم اکنون دهان بیمار ۳۵ میلیمتر باز می شود و یک روز پس از انجام عمل نیز جلسات فیزیوتراپی برای وی تجویز و روند طبیعی زندگی برای وی آغاز می شود.
و خوشبختانه با رعایت تمام اصول مراقبتی با کمترین خطر این عمل جراحی با موفقیت انجام شد.

گزارش فارس حاکی است،  عمل جراحی تعویض فک صورت به این روش برای اولین بار در شمالغرب کشور توسط جراحان فک و صورت مرکزآموزشی درمانی امام رضا(ع) تبریز انجام پذیرفت.