تعطیلی و توقف فعالیت سه مرکز دانشگاه علمی کاربردی در آذربایجان شرقی
تعطیلی و توقف فعالیت سه مرکز دانشگاه علمی کاربردی در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، خبر داد: در راستای ارزیابی کیفی آموزش در مراکز استان پایشی انجام شد که طی این پاپش ۳ مرکز در استان به علت نداشتن شاخص‌های ارزیابی و سوء مدیریت تعطیل و اخطار دریافت کرده و از پذیرش دانشجو محروم خواهند شد مگر اینکه شاخص‌های موردنظر احصا و اصلاح […]

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، خبر داد: در راستای ارزیابی کیفی آموزش در مراکز استان پایشی انجام شد که طی این پاپش ۳ مرکز در استان به علت نداشتن شاخص‌های ارزیابی و سوء مدیریت تعطیل و اخطار دریافت کرده و از پذیرش دانشجو محروم خواهند شد مگر اینکه شاخص‌های موردنظر احصا و اصلاح شوند.

به گزارش قلم پرس، فرزان قالیچی در جمع اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ب اشاره به فرارسیدن ۲۵ سالگرد تشکیل دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سال ۷۱ اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی نمونه‌ای از عمل به شعار سال در راستای تولید و اشتغال خواهد بود .

وی افزود: موضوع آموزش عالی در کشور در سال‌های گذشته رشد شتابانی داشته اما متأسفانه در کنار رشد کمی رشد کیفی مناسبی وجود نداشته و هرروز شاهد گشایش مراکز آموزش عالی بدو توجه به زیرساخت‌ها و منابع انسانی بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه برخلاف گذشته که افراد بیش سواد داشتیم امروز افراد باسواد اما بدون مهارت عملی داریم، تأکید کرد: آموزش عالی خوب باوجود نیروی انسانی  متخصص و زیرساخت‌های دانشگاهی لازم محقق می‌شود، اما متأسفانه در بسیاری از مراکز دانشگاهی این زیرساخت‌ها دیده نمی‌شود که این امر باعث کاهش رشد کیفی آموزش می‌شود.

 

قالیچی بابیان اینکه دانشگاه‌های دنیا بر اساس نسل اول، دوم و سوم طبقه‌بندی می‌شوند بر اساس این موضوع بسیاری از دانشگاه‌های ما کارکرد خود را ازدست‌داده‌اند و تنها به مقوله آموزش می‌پردازند اما دانشگاه جامع علمی کاربردی به‌عنوان یک دانشگاه نسل سوم پا به عرصه فعالیت گذاشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تبریز شهر اولین‌ها بوده پس از سازمان مرکزی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی در تبریز راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد:  این دانشگاه درزمانی که دانشجو رغبت زیادی به تحصیل داشت، دانشجویان زیادی جذب کرده و در ۴۰ مرکز و با چهار حیطه فعالیتی از قبیل صنعت، هنر، تجارت و خدمات فعالیت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۳۳ مرکز فعال با ۱۲ هزار نفر دانشجو و حدود یک هزار و ۷۰۰ مدرس در استان فعالیت می‌کنند.

قالیچی تأکید کرد: باید به این توجه کرد که در عصر حاضر صرف داشتن مدرک کافی نبوده و خانواده‌ها باید به  این نکته توجه کنند که زمانی که هزینه‌های بالایی برای تحصیل فرزندانشان صرف می‌کنند اگر فرزندانشان نتوانند جذب یک شغل مناسب شوند همه هزینه‌ها هدر خواهد رفت، باید دیدگاه‌ها را عوض کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه دیدگاهی داریم که هر فردی به رشته کاردانی و هنرستان برود شاگرد ضعیف است که این دیدگاه نیاز به تغییر دارد. درحالی‌که در عمل بسیاری از دانش‌آموختگان چنین مراکزی در به دست آورد شغل موفق بوده‌اند برخلاف آنچه در اذهان عمومی وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری جشنواره ملی فضای مجازی یادواره کنگره شهدای دانشجو در تبریز خبر داد و گفت: با برگزاری جشنواره ملی فضای مجازی بین تمام دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور، آثار زیادی به‌صورت نرم‌افزار دریافت شده که نتایج اولیه تا نیمه اول شهریورماه اعلام خواهد شد و ۲۵ مهرماه اختتامیه مراسم برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از اجرای طرح پالایش اساتید دانشگاه جامع علمی و کاربردی در استان خبر داد و افزود: از مهرماه سال ۹۶ تا مهرماه سال ۹۵ موضوع پالایش مدرسان فعلی دانشگاه جامع علمی و کاربردی در راستای ارزیابی کیفی مدرسان انجام خواهد شد.

قالیچی ادامه داد: در راستای ارزیابی کیفی آموزش در مراکز استان پایشی انجام شد که طی این پاپش ۳ مرکز در استان به علت نداشتن شاخص‌های ارزیابی و سوء مدیریت تعطیل و اخطار دریافت کرده و از پذیرش دانشجو محروم خواهند شد مگر اینکه شاخص‌های موردنظر احصا و اصلاح شوند.